پورش ماکان 2022

پورشه ماکان 2022

پورشه ماکان مدل ۲۰۲۲

عملکرد بهتر، افزایش قدرت و ظاهر زیباتر

شرکت پورشه از ماکان جدید در سه نسخه استاندارد، S و GTS با بهبود عملکرد، افزایش قدرت، تکنولوژی پیشرفته تر و ظاهر متفاوت نسبت به نسل قبل رونمایی کرد. مدل جدید ماکان به سیستم جدید کانسپت عملیاتی نیز مجهز شده که شامل صفحات لمسی روی کنسول وسط به جای دکمه های متعدد در نسل قبل است. از زمان معرفی ماکان به بازار جهانی در سال ۲۰۱۴ حدود ۶۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رسیده و جالب اینجاست که ماکان در شرکت پورشه نقش ویژه ای دارد، چرا که حدود ۸۰ درصد از خریداران این خودرو از مشتری های جدید برند پورشه بوده اند. همچنین در سال های اخیر درصد خانم هایی که ماکان را خریداری کرده اند، افزایش یافته که نسبت به بقیه مدلهای پورشه از بالاترین مشتری های خانم برخوردار است.

Porsche Macan 2022

اسپویلر سقف با دو باله به رنگ مشکی در قسمت عقب سقف قرار گرفته است.

و طراحی خارجی پورشه با تغییرات خاص در نمای بدنه ماکان، طراحی جلوی آن را نسبت به نسل قبل باریک تر کرده و در طراحی سه بعدی نمای جلو ، دو دریچه ذوزنقه ای شکل ورود هوا به محفظه موتور در دو طرف سپر قرار دارند و جلوپنجره مستطیل شکل پهن در وسط آنها قرار گرفته است.

در نسخه GTS قسمت وسط دماغه خودرو بین جلوپنجره و دریچه هوای زیر سپر، به رنگ مشکی تعبیه شده ولی در مدل استاندارد و ه، این قسمت به رنگ بدنه بوده و دیفیوزر عقب نیز اگزوزهای اسپرت را در خود جای داده است.

چراغ های جلو با تکنولوژی LED و سیستم چراغ دینامیک پورشه (PDLS) با زبان طراحی پورشه تعبیه شدهاند که شامل سیستم چراغ دینامیک در سر پیچها (DCL) نیز بوده که زاویه تابش نور به زاویه فرمان و سرعت خودرو بستگی دارد.

طرح تیره چراغ های جلو در نسخه ماكان GTS استاندارد است و در نسخه های ماکان و ماکان S سفارشی است. طرح سه بعدی سپر جلو در نمای عقب و دیفیوزر مشکی رنگ عقب نیز تکرار شده است

که ارتفاع آن تا چراغهای شب نمای عقب ادامه یافته است.  همانند نسل های قبلی، چراغ های عقب با طرح سه بعدی گرافیکی به صورت دو رنگ طراحی شده اند که توسط یک نوار نورانی به هم متصل شده اند.

در نمای جانبی خودرو، تیغه های سه بعدی روی درهای جانبی وجود دارند که به صورت سفارشی با رنگ بدنه، مشکی براق و یا از جنس فیبر کربن تعبیه شده اند. آینه های جانبی نیز با طرح V شکل به رنگ بدنه رنگ آمیزی شده اند.

ماکان در نسخه استاندارد توسط رینگ های 19 اینچی، در نسخه s با رینگ های ۲۰ اینچی براق با رنگ تیره تیتانیوم و در نسخه GTS رینگ های ۲۱ اینچی RS Spyder مشکی مات یا مشکی براق با ۷ طرح مختلف اسپرت و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ مجهز شده است.

سیستم اگزوز اسپرت با لوله های اگزوز به شکل بیضی یا ذوزنقه به رنگ نقره ای یا مشکی مات با صدای خاص اسپرت و دینامیک به صورت سفارشی در دسترس مشتریان هستند. سیستم ترمز با دیسک های روکش دار پورشه (PSCB با کالیپرهای قرمز به صورت استاندارد تعبیه شده است.

 

طراحی کابین

طراحی کابین مدرن نسل نو ماکان با کنسول طرح جدید با سیستم کانسپت عملیاتی با صفحات لمسی در دو طرف دسته تعویض دنده تغییر یافته است.  یک ساعت آنالوگ بزرگ در وسط داشبورد و قسمت بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

سیستم های اتصال دائم شبکه اینترنت، ناوبری ماهوارهای آنلاین، فرمان صوتی، اتصال Wi-Fi و بلوتوث به صورت استاندارد فراهم شده است.

غربیلک فرمان GT Sport چند منظوره ماکان با دکمه های کنترلی و صفحات لمسی کنترلی روی آن، شبیه به غربیلک فرمان مدل های پانامرا و ۹۱۱ با قطر ۳۷۵ و ۳۶۰ میلی متر با طرح فرمان خودروهای موتوراسپرت پورشه است.

قابلیت شارژ بی سیم گوشی تلفن همراه به صورت القایی در محفظه زیر آرنجی انتهای کنسول وسط فراهم شده است.

در نسخه استاندارد ماکان، صندلی های جلو در ۸ جهت قابلیت تنظیم برقی دارند.

پورشه ماکان

سفارشی سازی داخل کابین و روکش چرم تریم داخلی در رنگهای مختلف فراهم شده است.

نسخه GTS در درون کابین هم با دو نسخه دیگر متفاوت است و صفحه کیلومترشمار و دور موتور به رنگ مشکی بوده و لوگوی GTS در وسط آن درج شده است. سامانه های ایمنی کمکی راننده در ماکان شامل سیستم کمکی پارک (PA) با سنسورهای هشدار صوتی و تصویری در جلو و عقب خودرو و پشتیبانی پارک فعال (APS) برای یافتن فضای مناسب پارک هستند.

این سیستم بعد از یافتن فضای مناسب افقی یا عمودی برای پارک خودرو به صورت اتوماتیک فرمان را کنترل می کند و راننده فقط باید پدال گاز و ترمز را کنترل کند.

 

مشخصات فنی

هر یک از نسخه های ماکان ۲۰۲۲ به پیشرانه های متفاوتی مجهز شده اند که کلیه آنها از موتورهای ماکان نسل قبلی از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

پورشه ماکان GTS به یک پیشرانه ۶ سیلندر ۲/۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۵۰ اسب بخار مجهز بوده که حدود ۶۰ اسب بخار از نسل قبلی آن بیشتر است و همچنین حداکثر گشتاور خروجی از ۵۲۰ به ۵۵۰ نیوتن متر افزایش یافته است که در محدوده وسیع دور موتور از ۱۹۰۰ تا ۵۶۰۰ دور در دقیقه در دسترس است.

شتاب صفر تا صد ماکان GTS تنها ۴/۵ ثانیه است که با پکیج سفارشی Sport Chrono به ۴/۳ ثانیه کاهش می یابد و حداکثر سرعت آن به ۲۷۲ کیلومتر در ساعت می رسد.

سیستم ترمز پورشه با سطح روکشدار (PSCB با روکشی از کربید تنگستن توقف مناسبی را برای GTS فراهم می کند. ماکان S نیز توسط یک پیشرانه ۶ سیلندر ۲/۹ لیتری توئین توربو تجهیز شده که جایگزین موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو در نسل قبل شده است و قدرتی معادل ۳۸۰ اسب بخار ایجاد می کند که ۲۶ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی است.

شتاب صفر تا صد ماکان S معادل ۴/۸ ثانیه است که با پکیج Sport Chrono تا ۴/۶ ثانیه کاهش می یابد و حداکثر سرعت به ۲۵۹ کیلومتر در ساعت می رسد.

نسخه استاندارد پورشه ماکان جدید هم به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربو مجهز شده که قدرت ۲۶۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را در محدوده دور موتور ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. در کلیه نسخه های ماکان، توان خروجی توسط یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه پورشه (PDK) همراه با سیستم چهارچرخ مدیریت کشش پورشه (PTM) به محور عقب و در صورت نیاز به محور جلو منتقل می گردد.

سیستم مدیریت کشش پورشه (PTM) با تکنولوژی مدیریت قفل محورها، اولویت انتقال قدرت را به محور عقب می دهد. همچنین سیستم دیفرانسیل عقب با لغزش محدود (LSRD) با تکنولوژی سیستم جهت دهی گشتاور پورشه (PTV Plus) به صورت الکترونیکی اکثر گشتاور موتور را در حالت معمولی به دیفرانسیل عقب منتقل می کند و در صورت نیاز به انتقال قدرت به چهار چرخ، به چرخ های جلو نیز انتقال می یابد. سیستم تعلیق بادی اسپرت با قابلیت تنظیم ارتفاع همراه با سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) و سیستم کنترل سازگار کمک فنر (ADCS) با فنرهای فولادی محکم تر و میله تعادلی ضد واژگونی بزرگتر و کمک فنرهای توسعه یافته جدید، تکانهای اضافی بدنه را به حداقل رسانده است.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه کاربران