مقایسه مرسدس بنز کلاس S یا مرسدس بنز EQS 580 الکتریکی

مقایسه مرسدس بنز کلاس S یا مرسدس بنز EQS 580 الکتریکی

مقایسه دو نسل کاملاً متفاوت از مرسدس بنز

باید اعتراف کرد که تا این تاریخ، کلاس S در مقایسه با سایر مدل های مرسدس در مجموع غیرقابل رقابت بوده است تا اینکه بالاخره یک سدان بزرگ جثه و گران بهای دیگر قرار است این معادله را بر هم زند. مدل تمام برقی EQS برای بازاری عرضه شده که قبلا در انحصار کلاس S بوده است اما حال این سؤال پیش می آید که آیا EQs می تواند ایستایی لازم در مقابل کلاس S را داشته باشد؟ اگر قصد پرداخت رقمی بیش از یکصد هزار دلار برای خرید یک خودروی لوکس دارید قطعا بهترین انتخاب مرسدس است و در انتخاب وجود دارد که هر دو، مرسدس بنزهای بزرگ جثه و چهار در بوده و هر دو فینالیست های بهترین خودروی سال ۲۰۲۲ هستند اما فقط یکی از آنها می تواند رتبه اول را در این مقایسه به دست آورد.

• مرسدس بنز و تعریف متفاوتی از لوکس بودن

S580 در واقع بخشی از نام EQS580 است اما این دو مدل لوکس با قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوت هستند. سالیان دراز است که مرسدس کلاس S همواره یک مدل برتر در این کلاس خودرویی بوده و هست. در حال حاضر کلاس S با موتورهای ۶ سیلندر خطی، ۸ سیلندر ۷ شکل و به زودی مدل هیبریدی پلاگین آن نیز به بازار عرضه خواهد شد که مناسب افرادی است که هنوز اعتقادی به خودروهای تمام برقی در آینده ندارند و خریداران وفادار مرسدس بنز از معرفی مدل EQS خوشحال هستند چرا که دیگر نیازی نیست که برای خریداری یک مدل برقی اقدام به پرداخت رقمی نزدکی به ۱۰۰ هزار دلار برای تسلا مدل S و یا خودرویی به نام LucidAir که هنوز کاملا جا نیفتاده و چندان شناخته شده نیست کنند. استفاده از واژه سدان لوکس در این مقایسه شاید چندان مناسب نباشد
چون شیشه پشت مرسدس EQS580با باز شدن در صندوق همراه با آن بالا می رود و از نظر تکنیکی یک خودروی هاچبک محسوب میشود.
چابکی هر دو مرسدس به مراتب فراتر از انتظارات مالکان و خریداران آنها است و هر یک از آنها راحتی و آرامش را برای سرنشینان به ارمغان می آورند و انبوهی از تکنولوژیها و لوکس ترین امکانات و تجهیزات در آنها پیش بینی شده است. در زیر درپوش کشیده موتور مرسدس S580 یک پیشرانه ۸ سیلندر ۷ شکل ۴ لیتری با توان تولیدی ۴۹۶ اسب بخار و گشتار ۵۱۶ پاوند قرار گرفته است.

شتاب آن برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر دقیقا ۴ ثانیه است که برای خودرویی با وزن ۲۲۵۵ کیلوگرم تحسین آمیز بوده اما نه در این مورد مقایسه ای. وزن مدل برقی ۲۶۴۶ کیلوگرم بوده که این وزن سنگین توسط دو موتور برقی در جلو و عقب که مجموعا ۵۱۶ اسب بخار نیرو و ۶۳۱ پاوند گشتاور تولید می کنند به حرکت در می آید. نیروی پیشرانه این مدل همانند مدل S به هر چهار چرخ انتقال پیدا می کند منتها شتاب آن برای کسب سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳/۷ ثانیه است (مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب یعنی EQS450 اندکی کندتر است). ناگفته نماند که لوسید ایر و تسلا به مراتب سریع تر و چابک تر هستند اما این موضوع اهمیت چندانی ندارد چون این نوع مرسدس ها در گروه خودروهای سدان لوکس هستند و نه خودروهای مسابقه ای برای DRAG یا شتاب اولیه.

و کیفیت سواری رؤیایی و غیرقابل باور به نحوه غیرقابل باوری کیفیت سواری EQS به مراتب بهتر از کلاس S است چون در EQS رینگهای چرخ ۲۲ اینچی آن به نحو خارق العاده ای راننده و سرنشینان را در یک فضای ایزوله قرار داده و اجازه نمیدهد که از آنچه در زیر خودرو می گذرد باخبر شوند. البته سواری S580 نیز با رینگهای چرخ ۲۱ اینچی دلپذیر است ولی چنانچه از رینگ های چرخ ۲۰ اینچی استفاده کنید کیفیت اندکی بهبود پیدا می کند.

برخورداری از تکنولوژی چرخش چهار چرخ باعث افزایش قابلیت مانور این سدان های بزرگ جثه با طولی بیش از ۵ متر در فضاهای درون شهری شده است به طوری که شعاع دور زدن EQS580 رقم باور نکردنی ۱۰/۹ متر است.

فرمان مرسدس برقی سبک بوده ولی انتظار نداشته باشید که در عبور از یک مسیر مارپیچی عملکردش شبیه خودروهای اسپرت باشد.

به قول یکی از کارشناسان صنعت خودرو مرسدس EQS560 همانند یک کاناپه برقی غول پیکراست که با نیروی خود به حرکت در می آید. قابلیت هدایت S580 بهتر است اما هرگز فراموش نکنید که با چه خودروهایی در حال عبور از مسیرهای مارپیچی هستید تا زمانی که علاقه مند به گونه های AMG این دو مدل شوید چون به هیچ عنوان نمی توانید با آنها به رقابت پردازید. عملکرد ترمز در مدل برقی نسبت به مدل S کیفیت پایین تری دارد ولی در هر دو خودرو سرعت توقف سریع تر از آن چیزی است که انتظار آن را دارید و پدال ترمز حرکتی دارد که راننده نسبت به آن احساس اعتماد به نفس نمی کند.

 

  • مقایسه بنزینی با برقی به روش مرسدس بنز

اگر +EQS450 یا EQS580 می توانستند از نظر شعاع حرکتی با الوسید ایر که بین ۶۵۳ تا ۸۳۶ کیلومتر است رقابت کند قطعا مرسدسها جایگاه بهتری داشتند اما شعاع حرکتی EQS580 قبل از نیاز به شارژ کامل باتری حدود ۵۵۰ کیلومتر است که در مقایسه با مدل بنزینی ۸ سیلندر و شعاع حرکتی آن با یک باک بنزین پر ۷۱۲ کیلومتر و با موتور ۶ سیلندر ۸۵۲ کیلومتر است قابل مقایسه نیست.

افرادی که با مرسدس ۶ سیلندر هیبریدی رانندگی کرده اند تجربه خوبی با آن دارند و توصیه می کنند که قبل از امضاء قرارداد خرید S580 مدل S500 را تجربه کنید. EQS580 همانند اغلب خودروهای برقی می تواند شارژ باتری خود را طی مدت ۳۱ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد برساند اما باک بنزین S580 را میتوان طی مدت ۵ دقیقه کاملا پر کرد.

امتیاز منفی مدل برقی فقط در انجام سفرهای جاده ای است در سایر موارد و فضاها از نظر لوکس بودن در رتبه بالاتری قرار می گیرد. آرامش مدل بنزینی در اغلب اوقات کاملا خوب است اما نیرو محرکه برقی، این آرامش را به سطح بالاتری ارتقاء داده است. ضریب مقاومت مدل برقی در مقابل عبور جریان باد

0.20=Cd بوده که به نظر می رسد در مقوله آیرودینامیک، مرسدس بنز، یک از خود گذشتگی کامل نشان داده است. تسلا مدل S و الوسید ایر از نظر راندمان وضعیت مشابهی داشته ولی شعاع حرکتی آنها بیشتر و از نظر طراحی نیز از جذابیت بیشتری برخوردارند.

رعایت جزئیات در کدام یک بهتر و کامل تر انجام شده؟ در هر دو خودرو، تلفیق لوکسی و تکنولوژی به گونه ای انجام گرفته که تکنولوژی باعث پایمال شدن زیبایی و لوکسی نشود اما این دیدگاه در مدل برقی همراه با چالش بوده است چون در جلو داشبورد آن ۳ صفحه نمایشگر دیجیتالی قرار دارد که عبارتند از

  • یک نمایشگر ۱۲/۳
  • اینچی مربوط به اطلاعات خودرو، یک نمایشگر ۱۷/۷
  • اینچی لمسی در مرکز و یک صفحه نمایشگر لمسی ۱۷/۳ اینچی برای سرنشین جلو.

 

کافی است برای آشنا شدن به نحوه کار آن که از طریق فرامین صوتی است اندکی وقت بگذارید چون به سرعت آن را یاد خواهید گرفت. فضای صندلیهای جلو در مدل برقی فراختر احساس می شود و دریچه های تهویه آن از زیبایی منحصربه فردی برخوردار هستند.

آنچه در هر دو خودرو نظر کارشناسان را به خود جلب کرد استفاده از برخی مواد نه چندان عالی و پریمیوم در بعضی از نقاط کابین بود.

از دیگر مسائلی که مورد توجه قرار گرفت کنترلهای برقی صندلیهای جلو در هر دو مدل بود که به کارگیری آنها سخت تر از مدل های قبلی که کنترل های مشابهی بودند احساس میشد.

یکی از برتری های غیرمعمولی EQS این است که چون طرح پشت آن شبیه خودروهای هاچبک است لذا بارگیری با تخلیه آسان تر انجام می گیرد.

 

  • جمع بندی آزاردهنده و گیج کننده

هر دو مدل موفق شدند راه به سوی فینالیست شدن به عنوان بهترین خودروی سال ۲۰۲۲ انتخابی نشریه موتور ترند طی کنند و این علیرغم مخالفت هایی بود که در مورد اینکه این دو یکسان نیستند انجام گرفت چون پیشنهاد گروهی از داوران این بود که کلاس و با وجود اینکه هنوز هم کیفیت سواری و عملکرد ترمز آن کماکان همانند سابق در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما رهبریت خود را به عنوان برتر گروه از دست داده و در مقابل کیفیت سواری EQS باور نکردنی بوده و آن احساس سنگینی و وقاری که از یک خودروی لوکس گران قیمت انتظار می رود را برآورده می کند.

حتی جدا از احساس غیرعادی عملکرد پدال ترمز و شعاع حرکتی تقریبا قابل قبول است اما از دو جنبه در موقعیت پایین تری نسبت به کلاس S قرار می گیرد که عبارتند از فضای پشت و طرح ظاهری. EQS را از نظر تکنولوژی باید یک شاهکار به حساب آورد و ثابت کرده که اگر مرسدس بنز بخواهد چیزی فراتر از رقبای خود ارائه دهد تخصص و تجربه لازم را در انجام آن دارد. در مقابل کلاس S علیرغم نقایصی که دارد در مجموع خودرویی فاقد اشتباه بوده و همین موضوع است که قضاوت در مورد این دو خودرو را سخت می کند. 

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه کاربران

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort fud crypter buy instagram followersgüvenilir takipçi satın algüvenilir takipçi satın almahovarda girişsex geschichtenxhamstersex geschichtenxhamstersex geschichtenpornhub