هیولای دریفت
هیولای دریفت

گودزیلای وطنی، هیولای دریفت

در سراسر جهان خودروهای فراوانی القایی غیر از نام اصلی خود دارند که این امر در کشور ما نیز صادق بوده و در بین ماشین بازها به آن نام ها خوانده می شوند، القابی همچون حضرت سلطان و …. اما یکی از این نام ها گودزیلا بوده و قطعا تنها خودرویی که با شنیدن این نام در ذهنمان تداعی می شود نیسان GTR است. چندی پیش در شهر تبریز شاهد حضور یکی از این گودزیلاها بودیم. خودرویی که حاصل روزها تلاش بی وقفه تیمی حرفه ای است و برای چندمین بار بوده که جوانان تبریزی با تلاش و همت خود اقدام به طراحی، مهندسی و ساخت خودروهایی کرده اند که به خوبی توانسته توانایی های جوانان ایرانی و عاشقان سرعت را نشان دهد. فرصتی فراهم شد با سازنده و مدیر تیم تولیدی آشنا شده و اقدام به تست این هیولای دریفت کنیم

blank

در اولین برخورد با گودزیلا، تنها فکری که به ذهن می رسد پیست مسابقه و دریفت بوده که هر آنچه در قلب تپنده این خودرو هست را بتوان به چالش کشید. بدنه و نمای ظاهری و متعلقات بدنه متعلق به نیسان آلتیمای مدل ۱۹۹۰ بوده که البته چیز زیادی از آن باقی نمانده و دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است بدنه کاملا از ورق فلزی به مواد کامپوزیت تغییر یافته که به هر چه سبک تر شدن آن کمک کرده است. حتی شیشه های جانبی هم حذف شده و از نوعی طلق تقویت شده استفاده کردهاند. در نمای مقابل سپر و فضای مابین چراغ ها با حذف شبکه و طوری به هر چه بهتر خنک شدن موتور کمک می کنند. کاپوت و دیگر اجزا اتصالی بیشتر با اتصالات مسابقه ای متصل شدهاند و خبری از پیچ و سایر اتصال دهنده ها نیست و هر دو کاپوت جلو و عقب به صورت یکجا جدا می شوند تا تعمیرات سریع را در کمترین زمان بتوان روی خودرو اعمال کرد در نمای جانبی زیبایی خودرو دو چندان است چرا که فلاپ های کناری با برآمدگی های بالای هر دو تایر جلو و عقب، نمایی بسیار جذاب به آن دادهاند. فضای داخل کابین نیز تغییر پیدا کرده و صندلی های جلو با دوعدد صندلی ریس جایگزین شده اند و ردیف عقب حذف شده است. در داخل کابین به صورت کامل و دقیق همانند خودروهای مسابقه ای رول کیج استفاده شده است تا جلوی هر گونه آسیب به راننده و سرنشین را بگیرد اما مهمترین قسمت این خودرو بحث فنی آن هست که توضیحاتی در مورد تغییرات اعمال شده داده می شود.

موتور خودرو که به صورت سفارشی از دبی وارد شده است متعلق به نیسان جی تی ار اسکای لاین R33 بوده که ۲۶۰ اسب بخار قدرت به صورت استاندارد تولید می کند و بعد از اعمال تغییرات و استفاده از موتور RB25، تغییرات هدرز، سینگل توربو کردن آن، استفاده از یاتاقان ACL پیستون و رینگ ویسکو و انژکتور ۷۰۰ سی سی که با تغییراتی که روی آن داده شده و با بنزین شهری و اکتان به عدد خارق العاده ۵۰۰ | اسب بخار قدرت رسیده است که واقعا نتیجه تلاش، مطالعه و عمل کردن به آنچه که به | عنوان هدف معرفی شده است را می رساند. در ضمن این عدد با بنزین ریس C16 به رقم باورنکردنی ۷۰۰ اسب بخار میرسد انواع گیج های نصب شده مانند فشار بنزین، توربو، روغن، دمای روغن و دمای آب را به راننده نشان می دهد و به کمک هارد موجود و تعریف اطلاعات و برنامه نویسی می توان آنها را کنترل کرد هر چند حواس راننده به آنها نباشد و بعد از رانندگی می توان به تحلیل اطلاعات آن پرداخت و کنترل بیشتری روی آن اعمال کرد سیستم خنک کاری به عقب خودرو منتقل شده است و با رادیاتور گریدی و دو عدد فن دور بالای مخصوص مسابقه خنک می شود. سیستم کلاچ دوبل روی آن نصب شده گیربکس R34 (اسکای لاین) قدرت این هیولا را به دیفرانسیل GTR مسابقه ای منتقل می کنند. و کل زیربندی خودرو تعویض شده و به حالت مسابقه ای به قطعات با برند وایس وأب مجهز شدهاند سامانه ترمز که بسیار با اهمیت است با کیت شرکت برمبو تعویض شده و دیسکهای خنک شونده دارد و دست ترمز هیدرولیکی که یکی از مهمترین نقش های دریفت را ایفا می کند روی آن نصب شده است سیستم تعلیق ریس متعلق به HKS که مخصوص دریفت هستند روی آن نصب شده که قابلیت تنظیم سفتی و سختی و ارتفاع و زاویه کمبر و کستر را دارند. باک مخصوص مسابقه و ۲ عدد پمپ بنزین فشار بالا مسئولیت سوخت رسانی به موتور قدرتمند آن را به عهده دارند سیستم واترمتانول روی خودرو نصب شده که وظیفه خنک کردن محفظه احتراق را به عهده دارد که باعث جلوگیری از تاک زدن موتور میشود و در نتیجه بازده بسیار خوبی برای خودروهای توربو شارژر سوپرشارژ به عمل می آورد به کمک این تجهیزات، قابلیت فرمان پذیری ۸۰ درجه زاویه چرخش و کمبرکستر مناسب گریپ قابل قبولی را به راننده می دهد تا بتواند در سرعت های بالا و زاویه زیاد، خودروی در حال دریفت را کنترل کند.

 

blank

حس رانندگی

در نهایت پس از هماهنگی های لازم و انتخاب محلی مناسب برای تست و دریفت این هیولا، به سمت مسیر مورد نظر حرکت کردیم که در طول راه به صورت تصادفی با تیمی از موتورسیکلت های سنگین مواجه شدیم که همراهی مان کردند و در محل مورد نظر اقدام به تست گوزیلا کردیم در مورد حس رانندگی و دریفت با آن، نگارنده با اینکه تجربه رانندگی با انواع موتورهای هشت سیلندر توربو و تویین توربو و قلدرهای آمریکایی همچون کامارو ZL1 را داشتم اما حسی کاملا متفاوت با آنها را تجربه کردم چرا که این خودرو با  تجهیزاتی که توضیح داده شد مخصوص دریفت طراحی شده و شما با هر قدرتی که در توان و قابلیت رانندگی خود دارید بر پدال گاز بدون ترس و نگرانی از خرابی قطعات می فشارید و این شما هستید که احتمالا کم می آورید نه خودرو…

blank

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

درباره‌ی administrator

blank

همچنین ببینید

blank

دنا پلاس توربو اتوماتیک یا شاهین G توربو

بررسی فنی دو خودروی جدید داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک یا شاهین G توربو؟ در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *