آپدیت الگوریتم های گوگل در بینگ

معرفی کامل الگوریتم های گوگل در سئو 2024

اطلاعاتی درباره چگونگی انصراف از ویژگی Page Annotations که در اپلیکیشن گوگل iOS موجود است، اضافه شده است. تمرکز اصلی این سیستم در جلوگیری از نشر اکاذیب و اخبار جعلی که با اهداف خاص در مواقع بحرانی منتشر می‌شود می‌باشد. یعنی اجازه نمی‌دهد تطبیق نام دامنه با یک کلیدواژه، بیش از حد تاثیر گذار باشد. اما معمولا در جامعه سئو، واژه‌های سیستم و الگوریتم به جای هم استفاده می‌شود. در دوره جامع سئو سفینه، سبک سئو جدید را به صورت کامل و کاربردی آموزش داده‌ام.

با وجود الگوریتم‌هایی مانند کبوتر و ونیز، همچنان یک مشکل حل نشده برای کسب و کارهای محلی وجود داشت. علاوه بر این، به لطف این الگوریتم، نتایج نشان داده‌شده به کاربر، خیلی هدفمندتر از قبل بود. به‌عنوان مثال اگر یک کسب‌وکار چندین صفحه در گوگل مای بیزینس (Google My Business) با اطلاعات مشابه داشته باشد، موش کور ممکن است فقط یکی از آن‌ها را نمایش دهد. همانطور که می‌دانید گوگل محصولات بسیار زیادی دارد و تقریباً هر روزه، برای افزایش کارایی و راندمان کاربران خود الگوریتم‌هایش را تغییر می‌دهد و محصولاتش را با جدیدترین به‌روز‌رسانی‌ها ارائه می‌کند. داده‌ها نشان می‌دهد که گوگل در یک سال تقریباً ۵۰۰ – ۶۰۰ بار محصولاتش را آپدیت می‌کند. گاهی تغییراتی جزئی اعمال می‌شود و گاهی به‌روز‌رسانی‌های اساسی که به رتبه‌بندی محتواها کمک قابل توجهی می‌کنند.

الگوریتم‌های گوگل به هر یک از این عوامل وزن مشخصی اختصاص می‌دهند و از آن‌ها برای محاسبه رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. همانطور که بیان شد الگوریتم­‌های گوگل به مجموعه قوانینی می­‌گویند که وظیفه­‌ی رتبه بندی صفحات سایت­‌ها را بر عهده دارد. به طور کلی سایت­‌ها با ارائه محتوا کاربردی، لینک سازی اصولی، تعامل با کاربران و اعتبار دامنه بالا می­‌توانند در نتایج جستجو گوگل رتبه بالایی کسب کنند. گوگل با ایجاد الگوریتم­‌های مختلف جوانب متفاوت عملکرد سایت­‌ها را مورد بررسی قرار می­‌دهد و بهترین سایت ها را در بالاترین رتبه­ها نمایش می­دهد. در اینجا به معرفی ۸ مورد از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل و نحوه عملکرد هرکدام می‌پردازیم. این الگوریتم‌ها برای بهبود کیفیت جستجو و تجربه کاربران طراحی شده‌اند و تأثیر زیادی بر سئو و رتبه‌بندی صفحات وب دارند.

الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژه‌ای روی بهبود تجربه‌ی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. این الگوریتم در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد که برای مرتب کردن نتایج جستجوی موثر و ارائه بهترین نتایج متناسب با جستجوی کاربران استفاده می‌شود. الگوریتم رنک‌برین، تنها بخش هوش مصنوعی موجود در الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل است. این الگوریتم به گوگل در درک معنای مربوط به پرس‌و‌جوها کمک می‌کند تا گوگل بتواند بهترین نتایج را برای عبارت‌های جستجو شده ارائه دهد. در حال حاضر جزئیات رنک‌برین به وضوح مشخص نیست، اما با اطمینان می‌توان گفت که یک الگوریتم مهم برای گوگل است. هدف اصلی این الگوریتم، شناسایی نتیجه دقیق یا مرتبط برای صفحات وب می‌باشد.

سیاست‌های گوگل درباره نحوه برخورد با سایت‌هایی که درصد بالایی از تصاویر جعلی غیراخلاقی و غیررضایت بخش دارند، در مستندات اسپم و سیستم‌های رتبه‌بندی توضیح داده شد. برای کمک به صاحبان سایت در ارزیابی کاهش ترافیک و ایجاد بهبودهای لازم. چرا این تغییر انجام شده؟توصیه می‌کنیم سیستمی را پیاده‌سازی کنید که تنها امتیازات و بررسی‌هایی را بپذیرد که همراه با یک نظر (Review Comment) و نام نویسنده ارائه شوند. این روش می‌تواند به کاربران کمک کند تا بهتر زمینه و مفهوم یک امتیاز خاص را درک کنند. اما آپدیت‌های الگوریتم گوگل معمولا تاثیر بزرگ‌تر و قابل توجه‌تری دارند. آپدیت‌های الگوریتم گوگل می‌توانند منجر به پیروزی‌ها یا شکست‌های بزرگ در رتبه‌بندی، ترافیک و درآمد شوند.

این الگوریتم گوگل، با افزایش طول بخش «توضیحات متا» (Meta Description) از ۱۵۵ کاراکتر به ۳۰۰ کاراکتر توضیحات قوی‌تری را برای درک بهتر مخاطب می‌دهد. الگوریتم‌های معمولی، شامل کبوتر، پاندا، پنگوئن و غیره هستند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم. الگوریتم هسته نیز شامل تغییراتی است که توسط ربات‌های گوگل اعمال‌شده و رتبه‌بندی سایت‌ها را جا‌به‌جا می‌کند. این اتفاق ذهن بسیاری از کارشناسان سئو را به چالش کشید تا اینکه آن ها متوجه شدند، الگوریتم Google Sandbox مانند یک فیلتر عمل می کند. این الگوریتم، مانع از رتبه بندی وب سایت های جدید در نتایج برتر Google می شود.

اما این مورد می‌تواند توسط گوگل برای سنجش کیفیت صفحه مورد استفاده قرار بگیرد. از نظر گوگل اگر کاربران صفحه‌ای را به‌سرعت ترک می‌کنند، حتما آن صفحه مشکلی دارد. همچنین، نتایج یک مطالعه که توسط SEMRush انجام شد نشان داد بین نرخ پرش و رتبه‌بندی گوگل ارتباط وجود دارد. بسیاری بر این باورند که هدف اصلی آن اندازه‌گیری نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو و رتبه‌بندی نتایج بر اساس آن است. تعداد دامنه‌های لینک‌دهنده یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی در الگوریتم گوگل است و تاثیر زیادی روی موقعیت سایت شما در صفحه نتایج جستجو دارد. شهرت یک سایت در سایت‌هایی مانند snapp.ir احتمالا نقش مهمی در الگوریتم گوگل ایفا‌ می‌کند.

Hilltop به جای بررسی تمامی وب‌سایت‌ها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز می‌کند. برای مثال، اگر یک وب‌سایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینک‌ها در الگوریتم Hilltop به‌عنوان معیار اعتبار در نظر گرفته می‌شوند. از این رو اگر وب سایت شما از نظر الگوریتم‌های گوگل، دارای کیفیت بالایی نباشد، شانسی برای حضور در رتبه‌های اولیه گوگل را نخواهید داشت. پس به صورت خلاصه الگوریتم‌های گوگل موظف هستند تا وب سایت‌های مختلف را از تمامی جهات، از میزان تعامل و رضایت کاربر گرفته تا لینکسازی و… مورد بررسی دقیق قرار داده و آن‌ها را رتبه‌بندی کنند. با همین یک جمله، شما به خوبی متوجه اهمیت الگوریتم‌های گوگل و آپدیت‌های آن برای تمامی سئوکاران و وب سایت‌ها خواهید شد.

در ادامه این مقاله الگوریتم های گوگل را معرفی و بررسی می‌کنیم و با راهنمای بهینه‌سازی به شما کمک می‌کنیم تا محتوای بهتری هم برای کسب رتبه بالاتر در گوگل و هم تجربه کاربری بهتر تهیه کنید. به طور معمول گوگل با ایجاد الگوریتم­‌های مختلف به بررسی عملکرد وب سایت­‌ها از نظر نوع محتوا، لینک­‌ها، نوع تعامل، تجربه کاربری، زمان بارگذاری و… می­‌پردازد و سایت­‌ها را رتبه بندی خواهد کرد. الگوریتم گوگل دنس ممکن است رتبه‌بندی یک سایت را برای چند روز یا حتی چند ساعت تغییر دهد. این تغییرات معمولاً به معنی کاهش کیفیت نیستند و هدف آن ارزیابی کیفیت محتوا و واکنش کاربران است. با توجه به افزایش تأکید گوگل بر نتایج جستجوی محلی، ضروری است که وب‌سایت‌ها برای کاربران محلی بهینه شوند. بهینه‌سازی محتوای محلی شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با مکان جغرافیایی، ایجاد صفحات محلی، و ثبت کسب‌وکار در Google My Business می‌شود.

این کار با کمک پردازش زبان طبیعی انجام میشود که با توجه به اصطلاحات و مترادف ها صورت میگیرد. طبق گفته گوگل، RankBrain در حال حاضر سومین سیگنال مهم رتبه بندی در Google است. این الگوریتم با توجه به هوش مصنوعی به شدت بر روی پرسش و پاسخ های کاربران گوگل نظارت دارد. به بیان ساده می توان گفت گوگل این الگوریتم وارد بازی خود کرد تا محتوا های نامربوط به سوال کاربر حذف شوند. این الگوریتم در ۱ سپتامبر ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد تا در رقابت پرتنش در مکان مورد نظر شما مورد استفاده قرارگیرد. این الگوریتم بر اساس مکان جستجو کار می‌کند و به مخاطب اطمینان می‌دهد که نتایج محلی بر اساس مکان جستجوگر متفاوت‌تر است.

برای وب‌سایت‌های بزرگی که نسخه‌های HTML موبایل و دسکتاپ جداگانه دارند، اگر نسخه موبایل شامل تمام لینک‌های موجود در نسخه دسکتاپ نباشد، کشف صفحات جدید می‌تواند با سرعت کمتری انجام شود. چرا این تغییر انجام شده؟ویژگی جعبه جستجوی Sitelinks دیگر در نتایج جستجوی گوگل در دسترس نیست. سیستمی که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و وب‌سایت‌های دارای HTTPS را ترجیح می‌داد. سیستمی که معیارهای مختلفی را برای تعیین اینکه آیا یک صفحه وب تجربه کاربری خوبی ارائه می‌دهد یا خیر، ارزیابی می‌کند. با توجه به لینک‌های دریافتی و خروجی یک صفحه؛ تعیین می‌کنند صفحات در مورد چه چیزی هستند و کدام یک ممکن است در پاسخ به یک جستجو بر اساس نحوه لینک صفحات به یکدیگر مفید باشد.

گوگل معمولا قبل از کم کردن رتبه سایت شما، هزاران پیام در سرچ کنسول گوگل ارسال می‌کند تا به وب‌مستران هشدار بدهد سایت‌شان حاوی لینک‌های غیرطبیعی است. توجه افراطی به پیج رنک از راه nofollow کردن تمام لینک‌های خروجی و داخلی می‌تواند نشانه فریب دادن سیستم رتبه‌بندی گوگل باشد. گوگل سایت‌هایی که تبلیغات زیاد (و محتوای نه چندان ارزشمند) در ابتدای صفحه دارند را جریمه می‌کند. پتنتی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل چطور می‌تواند محتوای «نامفهوم» را شناسایی کند. گوگل به سایت‌هایی که IP سرور محلی و نام دامنه خاص یک کشور را دارند، اولویت‌ می‌دهد.

این الگوریتم وظیفه دارد تا جدید بودن محتواهای درج شده در وب سایت‌ها و میزان تعامل کاربران با آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. به یاد داشته باشید که برخی از اطلاعات در طول زمان ارزش خودشان را از دست می‌دهند و اطلاعات جدید جایگزین آن می‌شوتد. حال برای آن که ارزش و اعتبار اطلاعات منتشر شده توسط گوگل برای کاربر کاهش پیدا نکند، از الگوریتم جدید خود به نام الگوریتم تازگی محتوا استفاده کرده است. الگوریتم های گوگل برای سرچ (جستجو) طراحی شده‌اند تا بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران ارائه دهند. این الگوریتم‌ها در طول سال‌ها تغییرات و به‌روزرسانی‌های بسیاری داشته‌اند و توانسته‌اند نحوه نمایش نتایج جستجو را به طرز چشمگیری بهبود بخشند.

علاوه بر نکات گفته شده، گوگل با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به طور مداوم الگوریتم‌های خود را بهبود می‌دهد تا عناصر مهم‌تری مانند نیازهای کاربران و هدف جستجو را در نظر بگیرد. در کل با گذر زمان، این الگوریتم‌ها به گونه‌ای بقا پیدا می‌کنند که کاربران را بسیار سریع‌تر از قبل به سوی بهترین پاسخ برای سوال یا بهترین مورد برای هدفشان هدایت کنند. از 24 جولای 2014 که این الگوریتم seo معرفی شد، بسیاری از جستجوهای کاربران به صورت محلی انجام می‌شود. سئو محلی از اهمیت بالایی برخوردار است و در بسیاری از مواقع کاربران تمایل دارند که اطلاعات سایت‌هایی را در نتایج مشاهده کنند که از نظر فیزیکی به آنها نزدیکتر هستند. سایت‌های سنتی که مخاطبانشان افراد محله خودشان بودند توانستند از میان افراد همان محله مخاطب جذب کنند.

اگر اطلاعات متای سایت شما تکراری باشد ممکن است روی دیده شدن تمام صفحات سایت تاثیر منفی بگذارد. این موضوع هیچوقت به‌طور دقیق تایید نشد اما گوگل حق انحصاری یک پتنت را ثبت کرده است که به ویراستاران انسانی اجازه می‌دهد تا بتوانند روی SERP تاثیر بگذارند. «این تگ‌های عنوان در HTML به ما کمک‌ می‌کنند تا ساختار صفحه را بهتر درک کنیم». با توجه به پویایی دنیای سئو، یادگیری و آموزش مداوم برای تیم‌ها و متخصصان ضروری است. شرکت در وبینارها، دوره‌های آموزشی، و مطالعه منابع معتبر می‌تواند شما را به روز نگه دارد. می‌توانند از لینک زیر اقدام کرده و مراحل ثبت سایت خود و نقشه سایت خود را در بینگ و یاهو به اتمام برسانند.

به همین دلیل است که متخصصان میگویند خیلی کمتر باید روی کلمه کلیدی کار کرد و باید روی مفهوم گرایی بیشتر کار کرد. یادداشت‌هایی اضافه شده که توضیح می‌دهد هر کرالر بر کدام محصول تأثیر می‌گذارد و قطعه‌ای از robots.txt برای هر کرالر جهت استفاده از توکن‌های کاربرعامل آورده شده است. همانطور که ملاحظه فرمودید ۸ مورد از الگوریتم‌های گوگل و هر آپدیت، عملکرد و هدف خاص خود را دارد. گوگل چندین سیستم برای نشان دادن اطلاعات قابل اعتماد دارد؛ مانند بهبود رتبه صفحات معتبر، کاهش رتبه محتوای بی‌کیفیت برای ارتقا روزنامه‌نگاری با کیفیت. البته در روز معرفی رسمی آن که ۲۱ مارس ۲۰۲۳ بود کمی حاشیه ساز شد اما با این حال باید گفت Google Bard یک چت بات هوش مصنوعی است که توسط گوگل توسعه یافته.

به عنوان مثال قبلا اگر یک رستوران در تهران بود، دیگر در نتایج شهر شیراز نمایش داده نمی‌شد، اما بعد از ظهور این الگوریتم، این رستوران در نتایج سایر شهرها نیر قابل مشاهده است. بنابراین وب‌سایت‌ها باید با به‌روز نگه داشتن محتوا، ارائه تجربه کاربری بهتر، داشتن استراتژی هوشمندانه برای لینک‌سازی و به‌روزرسانی منظم محتوا رتبه سایت خود را طبق الگوریتم دنس گوگل افزایش دهند. الگوریتم‌های گوگل به قواعد و قانون‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به‌ اشتباه به‌جای الگوریتم مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی‌های هسته‌ی گوگل است. به‌عنوان مثال تغییر در تعداد نتایج صفحه‌ی اول، یکی از آپدیت‌ های گوگل است.

یک پیشرفت و تحول در موتورهای جستجو که در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل راه‌اندازی شد. سیستمی که گوگل را از نمایش بیش از دو صفحه از یک سایت در نتایج برتر باز می‌دارد. این سیستم که به گوگل کمک می کند تا بازنمایی مفاهیم را در پرس و جوها و صفحات درک کند و آنها را با یکدیگر تطبیق دهد. به نظر من فقط نیاز است در مورد الگوریتم‌هایی حساس باشید که مربوط به موارد تکنیکال سایت است. البته به نظر من الگوریتم گوگل خیلی هم مخفی نیست و متخصصین سئو به اندازه کافی در مورد آن صحبت کرده‌اند. سهم بازارگوگل در مقایسه با بینگ سهم بازار به طور قابل توجهی بیشتری دارد.

سپس بر روی دکمه Update Traffic در منوی بالای Rank Tracker کلیک کنید و اعتبار گوگل آنالیتیکس خود را وارد کنید تا حساب خود را با ابزار همگام سازی کنید. گوگل هر سال بارها به الگوریتم های اصلی را به روز رسانی میکند که این موضوع تأثیر بسیار زیادی بر SERP دارد. این سیستم جدید به Google امکان داده است تا داده ها را به مراتب کارآمدتر کرده و آنها را ذخیره کند. با انتخاب گورخر، گوگل نشان می دهد که مشخص خواهد شد چه کسانی پیرو سئو کلاه سفید هستند و چه کسانی قرار است با سئو کلاه سیاه به کسب و کار خود ضربه بزنند. در واقع در این چالش باید فرد شرکت کننده، خود را با یک موزیک انتخابی وفق دهد و بهترین اجرا را داشته باشد تا بتواند به ارتقا برسد.

گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاه‌های اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه می‌شوند. در سال 2016 و بعد از اینکه در نتایج گوگل و ترافیک سایت ها تغییرات زیادی ایجاد شد، سئوکارهای خبره و معروف در انجمن های اینترنتی در مورد آن مشغول به بحث شدند. طبق اطلاعات، این الگوریتم باعث ایجاد تغییرات در سئو و جستجوی محلی کسب و کارهاست. نام مستعاری یکی از به‌روز رسانی‌های گوگل است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. بر اساس این آپدیت، سایت‌هایی که روش‌های سئوی کلاه سیاه و تولید اسپم و محتواهای بی‌کیفیت در حال کسب درآمد هستند جریمه می‌شوند. همه متخصصان سئو و کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، در مورد نرخ پرش و مسائل مربوط به آن اتفاق نظر ندارند.

الگوریتم‌های گوگل، به عنوان قلب تپنده موتور جستجو، به طور مداوم در حال تکامل هستند تا بتوانند بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران ارائه دهند. درک دقیق نحوه عملکرد این الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم آن‌ها برای هر کسی که در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند ضروری است. با استفاده از تکنیک‌های سئو مطابق با آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل، می‌توان رتبه وب‌سایت‌ها را بهبود داد و در نتیجه، ترافیک بیشتری به دست آورد. در این مطلب به بررسی کامل انواع الگوریتم‌های Google پرداختیم و درباره تاریخچه و کاربرد هرکدام از این الگوریتم‌ها گفتیم. ممنون از اینکه تا انتهای این نوشته همراه ما بودید؛ در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر یا پیشنهاد، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. گوگل در سال 2024، با به‌روزرسانی الگوریتم‌های خود، همچنان به بهبود تجربه کاربران و کیفیت نتایج جست‌وجو ادامه داد.

رنک‌برین با استفاده از یادگیری ماشینی، رفتار کاربران را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا بفهمد کاربران چه نوع محتوایی را بیشتر می‌پسندند. این الگوریتم قادر است نتایج جستجو را بر اساس الگوهای رفتاری کاربران بهبود ببخشد و با گذشت زمان، هوشمندتر شود. برای مثال، اگر کاربران پس از کلیک بر روی یک نتیجه، مدت طولانی‌تری در آن صفحه بمانند، رنک‌برین این سیگنال را به‌عنوان شاخصی از کیفیت و مرتبط بودن صفحه در نظر می‌گیرد. حتما خودتان هم متوجه این موضوع شده‌اید که وقتی از یک یا چند وب‌سایت، به‌طور مرتب بازدید می‌کنید، رتبه آن‌ها‌ در صفحه نتایج جستجوی گوگل (فقط برای شما) بالاتر می‌رود. گوگل سایت‌هایی را که محتوای بی‌ارزش و کپی‌شده تولید می‌کنند جریمه می‌کند. این کار کمک می‌کند تا کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند به محتواهای ارزشمند دست پیدا کنند.

سیستمی برای اطمینان از اینکه گوگل محتوای اصلی را (شامل گزارش اصلی) برجسته‌تر و بالاتر از کسانی که صرفاً به آن استناد می‌کنند، نشان می‌دهد. در ادامه لیستی از سیستم‌هایی که در حال حاضر در رتبه‌بندی گوگل تاثیرگذار هستند آورده شده است. اما در هر حال شیوع این بیماری در جهان باعث ایجاد تغییرات گسترده در روند و رفتار مخاطبان حین جستجو در اینترنت شد. در این بخش، چند مثال از نحوه عملکرد الگوریتم Passage Ranking را بررسی می‌کنیم. در ادامه چند مثال برای آشنایی کامل با نحوه عملکرد الگوریتم MUM را قرار داده‌ایم. در ادامه چند مثال از عملکرد الگوریتم spambrain را معرفی می‌کنیم تا با طرز کار جدیدترین الگوریتم‌ های گوگل برای رنک دادن به صفحه‌ها، آنشا شوید.

مثلا اگر وب‌سایتی با هدف کسب رتبه در کلمه «خرید لپ تاپ» دامنه laptopbuy.ir را خریداری کند، این سیستم از این اتفاق جلوگیری می‌کند. بعضی از افراد، دچار وسواس در مورد پیگیری الگوریتم‌های گوگل شده‌اند و مدام در حال پیگیری تغییرات و آپدیت‌‌های جدید هستند. اما بنظر می‌رسد این رشد مقطعی باشد زیرا هوش مصنوعی گوگل تمام نیاز های کاربرانی که از bing Ai استفاده می‌کردند را می‌تواند برطرف کند. البته این شروع ادغام هوش مصنوعی در موتور های جستجو است و این رقابت در آینده جذاب تر نیز خواهد شد. به یاد داشته باشید، اینها مشاهدات کلی هستند و الگوریتم های هر دو موتور جستجو دائما در حال تغییر هستند. همچنین باید توجه داشته باشید در حالی که گوگل اکثریت سهم بازار جستجو را در اختیار دارد، Bing همچنان بخشی از مخاطبان جستجو وب را به خود اختصاص داده است که نباید در استراتژی سئوی شما نادیده گرفته شوند.

برای اینکه رتبه بهتری از گوگل بگیرید باید روی هر دوی این عناصر تمرکز کنید. وقتی یک سایت با چند دامنه مختلف باز می‌شود، آن را دامنه پارک‌شده می‌نامند. گوگل در سال ۲۰۱۱ یک به‌روزرسانی ارائه داد که طی آن دامنه‌های پارک شده معمولا رتبه کمتری می‌گیرند. بسیاری از خطاهای HTML یا کدنویسی نامرتب ممکن است نشانه کیفیت پایین سایت باشد. بسیاری از متخصصان سئو باور دارند سایتی که کدنویسی درستی دارد رتبه بهتری از گوگل می‌گیرد.

در واقع، مطالعه SEMRush که بالاتر به آن اشاره کردیم، ارتباط معناداری بین ترافیک مستقیم و رتبه‌بندی گوگل پیدا کرده است. نرخ کلیک ارگانیک یک سایت برای همه کلمات کلیدی که در آن رتبه‌بندی‌ می‌شود، ممکن است بر اساس تعامل کاربر بهبود یابد. گوگل به سایت‌هایی که سطح E-A-T بالاتری دارند (مخصوصا سایت‌هایی که محتوای مرتبط با سلامتی منتشر‌ می‌کنند) رتبه بالاتری بدهد. URLهای خیلی طولانی ممکن است باعث شود ربات‌های گوگل به خوبی شما را نبینند. چندین مطالعه صنعتی نشان داده‌اند که URL‌های کوتاه در نتایج جستجوی گوگل بهتر عمل می‌کنند.

الگوریتم  PageRankاولین الگوریتم گوگل است که بر پایه لینک‌ها طراحی شده و هنوز هم بخش مهمی از سیستم رتبه‌بندی گوگل را تشکیل می‌دهد. PageRank به بررسی کیفیت و تعداد لینک‌های ورودی به یک صفحه می‌پردازد و از آن برای محاسبه اعتبار صفحه استفاده می‌کند. الگوریتم بعدی، الگوریتم موبایل-فرست ایندکسینگ (Mobile-First Indexing) است. در سال ۲۰۱۸، گوگل اعلام کرد که اولویت ایندکس کردن سایت‌ها را به نسخه موبایل آن‌ها خواهد داد. الگوریتم های گوگل نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت نتایج جستجو و تجربه کاربران دارند.

الگوریتم کبوتر گوگل بر اساس لوکیشن کاربران، مرتبط‌ترین نتایج را نمایش می‌دهد. الگوریتم ونیز در سال 2012 منتشر شد و یکی دیگر از الگوریتم‌هایی است که برای بهبود سئوی محلی به کار گرفته شد. این الگوریتم به کمک گوگل مپ، آدرس IP دستگاه و GPS موقعیت جغرافیایی کاربر را تشخیص داده و از آن برای نمایش نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین نتایج هنگام جستجوهای محلی استفاده می‌کند. الگوریتم موش کور، یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال 2016 معرفی شد و به همراه الگوریتم کبوتر روی سئوی محلی و نتایج جستجوی محلی تاثیرگذار است. وبمستران و سئوکاران از الگوریتم‌های بهینه‌سازی سایت برای سئو وب‌سایت استفاده می‌کنند تا سایتشان در فهرست نتایج جستجو در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

گوگل اطلاعاتی درباره نحوه استخراج متادیتای C2PA برای استفاده در جستجو اضافه کرده است. زبان مربوط به پست وبلاگ مارس 2024 و بخش پرسش‌های متداول (FAQ) درباره سیگنال‌های سایت به مستندات منتقل و گسترش داده شده است. 9 دسامبرمستندسازی پشتیبانی از کنترل کش برای ربات‌های گوگلچه چیزی تغییر کرده؟بخشی درباره نحوه مدیریت هدرهای کنترل کش (Cache Control) توسط ربات‌های گوگل به نمای کلی ربات‌های گوگل اضافه شده است. 17 دسامبرمستندسازی مدیریت خزش URLهای مربوط به پیمایش Facetedچه چیزی تغییر کرده؟مستندات جدیدی درباره مدیریت خزش URLهای مربوط به پیمایش Faceted اضافه شده است. 18 دسامبریکپارچه‌سازی مستندات مدیریت خطاهای robots.txtچه چیزی تغییر کرده؟مستندات مربوط به مدیریت خطاهای فایل robots.txt در یک بخش تجمیع شده است. 15 ژانویهاضافه شدن توصیه‌ای درباره پذیرش امتیازات و بررسی‌هاچه چیزی تغییر کرده؟یک توصیه جدید به مستندات مربوط به قطعه‌های بررسی (Review Snippets) اضافه شده است.

در مستندات سیاست‌های بازگشت کالا در سطح سازمان، توضیح داده شد که برچسب‌گذاری سیاست‌های بازگشت کالا در سطح محصول اولویت بیشتری نسبت به برچسب‌گذاری سیاست‌های بازگشت کالا در سطح سازمان دارد. اگر از هر دو نوع برچسب (در سطح محصول یا سازمان) و تنظیمات در Merchant Center استفاده کنید، اطلاعات سیاست بازگشت کالا در Merchant Center برای هر محصول ارسال شده از طریق فیدهای محصولات این سیستم اولویت خواهد داشت. رشته کاربرعامل به تازگی به‌روزرسانی شده و این تغییر در مستندات اعمال شده است. برای توضیح اینکه نشانه‌گذاری تولیدشده با جاوااسکریپت برای سایت‌های تجارت الکترونیک پشتیبانی می‌شود، اما رعایت برخی بهترین روش‌ها ضروری است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است.

همچنین کلیدواژه‌ های موجود در سرفصل‌ ها یا میان تیترها را نیز سرچ می‌کند، همان ‌طور که می ‌دانید تیتر ها سایز های مختلفی دارند ، کلیدواژه‌ ها در تیتر های بزرگ ‌تر و با ارزش‌ تر قابل ‌مشاهده هستند . از دیگر نکات ویژه ‌ای که باید بدانید این است گه پراکندگی کلیدواژه از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین از استفاده مفرط کلیدواژه ‌ها اجتناب نمایید؛ افراد بسیاری توصیه می‌کنند که از کلیدواژه‌ ها به‌طور منظم در تمام صفحات استفاده شود. یک مطالعه موردی جدید درباره نحوه استفاده از داده‌های ساختاری ویدیو توسط Vidio برای بهبود کشف محتوای ویدیویی محلی در جستجوی گوگل برای کاربران اندونزی منتشر شد. مستندات مربوط به به‌روزرسانی‌های اصلی بازسازی شد و شامل بخش‌های واضح‌تر و اطلاعاتی از دیگر مستندات (مانند کاهش ترافیک و راهنمای خود ارزیابی) شد. محتوای تکراری با بخش FAQ محتوای مفید کاهش یافت و بخش سیستم محتوای مفید به بخش آرشیو راهنمای سیستم‌های رتبه‌بندی منتقل شد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/