بررسی خودرو mvm 530 2021-10-09
mvm 530 بخریم یا نه؟ مزایا و معایب ام وی ام 530 کاروم
در مقایسه ام وی ام 530 با 550 ازنظر ایمنی و تجهیزات امنیتی باید گفت که ام وی ام ۵۳۰ یا همان چری A5 در سال 2009 موفق به کسب سه ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شدهاست، اما اطلاعات دقیقی مبنی بر تست مدل ۵۵۰ توسط این موسسه یافت نشد. بااینحال و با توجه به یکسان بودن پلتفرم و اساس هر دو خودرو، نمیتوان تفاوت زیادی میان امنیت ام وی ام ۵۵۰ با مدل ۵۳۰ قائل شد. با مطالعه جدول زیر میتوانید اطلاعات بیشتری پیرامون تجهیزات ایمنی موجود در این خودروها به دست آورید. بهطور کلی، طراحی داخلی و خارجی ام وی ام ۵۳۰ ساده و بدون پیچیدگی است و بیشتر بر کاربردی بودن و ارائه امکانات اساسی متمرکز است. این خودرو برای کسانی که به دنبال خودرویی اقتصادی با طراحی کلاسیک و امکانات پایه هستند، گزینه مناسبی است.
این در حالی است که کمپانی چری، عرض خودروی ام وی ام ۵۳۰ را بهعنوان یک سدان کوچکتر از بسیاری خودروهای دیگر طراحی کرده است. در این روش میتوانید در گروههای مرتبط با خرید و فروش خودرو به دنبال آگهیهای مناسب بگردید، این گزینه نیز ممکن است قیمتهای جذابتری ارائه دهد، اما نیاز به دقت بیشتری دارد. قبل از ترک اتومبیل نگاهی به صندوق عقب میاندازیم، از بیرون که به نظر خیلی بزرگ میآید و پس از باز کردن درب صندوق هم همانطورکه انتظار میرفت با فضایی جادار روبرو شدیم. در حقیقت از این نظر هم 530 یک خودروی کاملاً خانواده دوست میباشد و با آن میتوانید وسایل زیادی با خود به سفر ببرید!
از جمله دیگر مزایای MVM 530 در ردیف آپشنها میتوان به تهویه اتوماتیک، روکشهای چرم و سانروف اشاره کرد. مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی، ام وی ام ۵۳۰ نیز از نظر آپشن در وضعیت مناسبی بهسر میبرد. برای یک خودرو مانند ام وی ام با حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار، مصرف سوخت ترکیبی حدود ۶٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عدد قابل قبولی بهشمار میرود. این در حالی است که معمولا سدانهای موجود در بازار ایران مصرف بالاتر از ۷ یا ۸ لیتر دارند. شاخص مصرف سوخت نیز نشان میدهد که MVM 530 یک خودروی مناسب رانندگی در شهر است. می توان گفت که بزرگ ترین مشکل این خودروی چینی همین مورد قطعات و بازار دست دوم است.
اخبار و مقالات محصولات مدیران خودرو
لیفان 620 یک خودروی سدان کامپکت با موتور 1.6 لیتری و گیربکس دستی 5 سرعته است و قدرت موتور آن 106 اسببخار است و در امکانات رفاهی و ایمنی تا حدی کمتر از MVM 530 است، این خودرو به عنوان یک گزینه ارزانقیمت تر در مقایسه با MVM 530 در بازار ایران عرضه میشود. هر چند جهت بررسی کیفیت با چند نفر از مالکان این خودرو صحبت کردم و اشکالاتی از قبیل خرابی و صدای کمکها یا اشکال در کلیدهای کنترل درجه حرارت و ... آن هم در کیلومترهای پایین شایع به نظر میرسید اما همین که بعد از چند سال از شروع تولید، اکثر این اتومبیلها به غیر از چند اشکال فنی کوچک، از نظر ظاهری و موتوری سلامت خود را حفظ کردهاند باعث شده بتوانیم تا حدود زیادی به این مسافر شرقی اعتماد کنیم.
در قسمت موتور، MVM 530 مجهز به یک موتور ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ است که ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این قدرت و گشتاور با یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ های جلو می رسند. از لحاظ اعداد و ارقام به نظر می رسد با یک خودروی پرشتاب، با کشش بالا و مصرف بالا طرف باشیم اما باید گفت که خیلی هم اینطور نیست و در قسمت تست رانندگی بیشتر به آن می پردازیم. یک طراحی که هیچ ظرافتی در آن به کار نرفته است، تا حدودی مکعبی است و البته ابعاد خودرو ابعاد بزرگی است و می توان گفت که در حد و اندازه سدان های متوسط ایرانی مثل سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ قرار می گیرد. اما واقعیت این است که رقبای این خودرو در ایران نیز از همین سبک طراحی پیروی می کنند و به همین دلیل نمی توان از آن ایراد خاصی گرفت.
در نمای جانبی ام وی ام530 نیز شاهد یک طراحی بسیار ساده و بدون خطوط تند و تیز هستیم که با گذشت سالها از طراحی آن کاملا قدیمی شده است، امضای طراحی چینی ها در این نما نیز با انتخاب چرخ هایی که به شدت برای این بدنه کوچک به نظر می رسند دیده می شود. هر دو خودرو دارای نمایندگیهای رسمی در ایران هستند که میتوانید از آنها اقدام به خرید کنید، این گزینه اطمینان خاطر بیشتری را فراهم میکند، اما ممکن است قیمتها اندکی بالاتر باشد. لیفان 620 بهطور معمول قیمت پایینتری نسبت به MVM 530 دارد، بنابراین اگر بودجه محدود است، لیفان 620 گزینه مناسبتری است. در مجموع، هر دو خودرو مدلهای سدان کامپکت چینی هستند که در بازار ایران رقابت میکنند و هر کدام ویژگیها و مزایای خاص خود را دارند.
اما لیفان 620 نیز با قیمت پایینتر، گزینه خوبی برای استفاده شهری و سبکتر است. برای خرید قطعات کرمان خودرو، خرید قطعات چک، خرید انواع شلگیر، خرید قطعات جیلی، خرید قطعات ام وی ام، خرید قطعات برقی ماشین های چینی، خرید قطعات بدنه ماشین های چینی از چی یدک اقدام نمایید. به لطف سقف بلند، افراد قد بلند به راحتی در صندلی جلو می توانند بنشینند در حالی که فضا برای سرنشین عقب همچنان مناسب است.
بازار دست دوم و قطعات
ضمناً درب صندق عقب مکعبی شکلاش علیرغم ظاهر نه چندان جذاب، دهانهی بزرگی دارد که برای قرار دادن اجسام حجیم بسیار کارآمد است. شاید بتوان امویام 530 را شروع جلب اعتماد ایرانیها به یک برند چینی در صنعت خودرو دانست. اتومبیلی که هرچند به تکامل یافتگی محصولات امروز این کشور نیست اما زمانی که هنوز خودروهای باکیفیتتری مثل جیلی و امجی به بازار نیامده بودند به نوعی آبروی این کشور آسیایی را حفظ کرده و با کیفیت قابل قبولتر نسبت به محصولات قبلی راه را برای ارائه سایر خودروهای چینی به ایران هموارتر ساخت. نمای جلو و پشت ام وی ام ۵۵۰ در مقایسه با مدل mvm 530 دستخوش تحولات شده و چهرهای بهمراتب دلپذیرتر و بانشاطتر از قبل را به نمایش گذاشته است. چراغها، جلوپنجره و همچنین سپرهای جلو و عقب، بخشهایی از ۵۵۰ هستند که در مقایسه با ام وی ام ۵۳۰ بهطور کامل تغییر کرده و از شمایل جذابتری برخوردارند.
بنابراین بازار دستدوم ام وی ام ۵۳۰ در مقایسه با ام وی ام ۵۵۰ بهمراتب پررونقتر بوده و مشتریان بیشتری را بهسوی خود کشانده است. البته برخورداری ۵۵۰ از جعبهدنده اتوماتیک موجب شده است تا تعداد اندکی از مشتریانی که استفاده از گیربکس اتوماتیک جز اولویتهای آنها در این رنج قیمتی محسوب میشود، به سمت این مدل تمایل پیدا کنند. اگر خودرد به تعمیر بیوفتد و نیاز به تعویض یکی از لوازم یدکی ام وی ام 530 آن باشد به راحتی در دسترس نیست و اگر پیدا هم شود قیمت بالایی دارد. در مجموع، MVM 530 بهدلیل مشخصات فنی و تجهیزات بهتر، گزینه مطلوبتری برای استفاده بینشهری و سفرهای طولانیتر است.
مشاوره خودرویی با دستیار باغشنی
تجربه رانندگی با MVM 530 را دارید؟ نظرات خود را درباره آن با ما در میان بگذارید. این خودرو بسته به میزان کارکرد و سلامت فنی در زمان نگارش این مطلب (تابستان ۱۴۰۲) در محدوده قیمت ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود. با ورود به کابین ام وی ام 530 با یک ظاهر نسبتا ساده مواجه هستیم و به نظر می رسد طراحی داشبورد آن با الهام از داشبورد سوناتا نسل 5 طراحی شده است. متریال به کار رفته در داشبورد و اتاق MVM530 کیفیت بالایی ندارند اما نسبت به رقبای ایرانیاش در رتبه بالاتری قرار دارد. صندلی های خودرو هم بسیار نرم بوده و هنگام رانندگی راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.
بسیاری از نمایندگیها و شرکتهای لیزینگ امکان خرید اقساطی این دو خودرو را فراهم میکنند، این گزینه برای افرادی که نقدینگی کافی ندارند میتواند گزینه مناسبی باشد. سیستم تعلیق MVM 530 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع اتصالات چندگانه است و عملکرد آنها نرم است و باید در ابتدای رانندگی مراقب فرمان دادن های سریع باشید. تقریبا همه ایرانیان برند MVM را با مدل 110 و سپس ام وی ام 530 و X33 شناختند.
ام وی ام ۵۳۰ یکی از اولین خودروهای چینی است که در دهه ۹۰ شمسی وارد ایران شد. مدیران خودرو با همکاری کمپانی چینی چری، MVM 530 را در سال ۱۳۹۰ روانه بازار ایران کرد. در آن زمان ام وی ام ۵۳۰ بهعنوان یک خودرو پرآپشن با قیمت مقرونبهصرفه بود. بههمین دلیل خیلی از کسانی که بهدنبال خرید ماشین میان رده بودند، بهسراغ آن رفتند.
ام وی ام ۵۳۰ (MVM 530) یک خودروی سواری در دستهی سدانهای کامپکت است که توسط شرکت چری (Chery) چین تولید شده و در ایران توسط شرکت مدیران خودرو (MVM) مونتاژ و عرضه میشود. این خودرو در بازارهای مختلف با نامهای گوناگون از جمله Chery A5 شناخته میشود برای حل مشکل خودرو ام وی ام ۵۳۰ با امداد خودرو ام وی ام تماس بگیرید. اگر قصد خرید خودرو صفر در این بازه قیمت را دارید، سه گزینه کوییک، ساینا و تیبا پیش روی شما قرار دارند؛ اما اگر بهدنبال خودروهای کارکرده هستید، میتوانید پژو ۲۰۶، سمند و لیفان ۶۲۰ را خریداری کنید.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. در هر صورت، توصیه میشود قبل از هر اقدامی، تحقیقات و بررسیهای لازم را انجام دهید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، البته شما می توانید برای داشتن یک انتخاب درست به هنگاه خرید هر کدام از این خودرو ها به سایت رسمی و معتبر چی یدک مراجعه کنید. اگر استفاده شهری و قیمت پایینتر اهمیت بیشتری دارد، لیفان 620 گزینه مناسبتری است. لیفان نیز یک برند خودروسازی چینی است که محصولات آن در ایران نیز موجود هستند.
نتیجه اینکه داخل اتاق 530 از نظر بصری جذابیت خاصی به بیننده منتقل نمیشود. مثلاً تلق روی نمایشگر اطلاعات تهویه مطبوع و نشانگرهای پشت آمپر، بدلیل جنس خاص و زاویه نامناسب، گاه نور خورشید را بازتاب میکنند و این شرایط ناخوانا میشوند. آفتابگیرهای ماشین هم مقداری کوچک هستند و پوشش مناسبی برای ابعاد بزرگ شیشه جلو ایجاد نمیکنند. ارتفاع زیاد اهرم دنده، دید محدود قسمت عقب و عایق بندی نه چندان مناسب کابین در دورهای بالاتر موتور هم از دیگر مشکلات کابین 530 به حساب میآیند که البته با توجه به رده قیمتی و رقبا میتوان با دید ارفاق به آنها نگریست. کامپیوتر سفری امکانات زیادی ندارد و فقط مسافت طی شده و مصرف سوخت لحظهای را نشان میدهد و در مورد میانگین مصرف سوخت و کیلومتر قابل پیمایش تا زمان اتمام بنزین و همچنین میانگین سرعت اطلاعاتی به ما نمیدهد.
درب صندوق اندازه مناسبی دارد اما تنها یک خط سرتاسری کرومی به همراه محل نصب پلاک بر روی آن تعبیه شده است. ام وی ام ۵۳۰ را می توان دومین خودروی تولید شرکت مدیران خودرو دانست که پس از نسل اول ام وی ام 110 که همان چری QQ بود در سال 1390 وارد ایران شد. این خودروی سدان چینی در اصل چری A15 نام داشت که در ایران با برند ام وی ام عرضه شد. تولید این خودرو تا سال 1395 ادامه داشت و در نهایت در آن سال ام وی ام 530 به آخر خط رسید و تولید آن متوقف شد تا محصولات جدید چری در ایران توسط مدیران خودرو عرضه شوند. این موضوع به دلیل تقاضای بالای این خودرو و تولید محدود شرکت ام وی ام است.
۳_ در دسترس نبودن قطعات جانبی و لوازم یدکی
تندر 90 (صرف نظر از همه ویژگیهای فنی خوبش) از نظر ظاهری بسیار ساده و ارزان به نظر میآید و پژو پارس هم با اینکه طراحی زیباتری دارد ولی پس از گذشت سالیان دراز از تولید، چهرهای تکراری و خستهکننده به خود گرفته. البته لیفان 620 طراحی جوان پسندانه و زیباتری دارد اما فاصلهاش با MVM خیلی هم زیاد نیست، شاید نزدیکترین خودرو به MVM530 که از نظر طراحی یک سر و گردن بالاتر باشد جک جی 5 است که آن هم حتی در مدل 1.5 لیتری ضعیفتر، حدود 8 میلیون تومان گرانتر میباشد. به طور کلی طرحهای جدید خودروهای چینی سطح توقعات را بالا برده ولی با توجه به بازار محدود کشور و رقبای قیمتی به نظر باید به طراحی امویام نیز (با کمی ارفاق) نمره قبولی داد . هر چند مدل جدید تر آن یعنی 550 چه در طراحی خارجی و چه داخلی پیشرفت قابل ملاحظهای داشته اما با توجه به قیمت بالاتر رقیب 530 به حساب نمیآید.
طولی نکشید که شاهد حضور انواع مدلهای سدان، هاچبک و کراساوور این خودروساز در کشورمان بودیم. حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید سدان اقتصادی ام وی ام، با این مزایا و معایب، آیا به کارتان خواهد آمد و یا باید به سراغ سایر رقبایش بروید. ترمزها که درهر 4 چرخ مجهز به ترمز دیسکی میباشند عملکرد کاملاً مناسبی دارند و حتی فکر میکنم با تعویض لاستیکها با نوع مرغوبتر از این هم بهتر خواهند شد. در پایان از آقای مهندس محسن آذری که وقت و اتومبیل خود را در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند کمال تشکر را داریم.
MVM نسبت به سالی که در بازار بوده است آپشن های مناسبی دارد و تا حدودی کارمان را راحت می کند. دو کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی ۴ شیشه و سانروف از آپشن های این خودرو هستند. MVM 530 یک خودروی سدان کامپکت با موتور 1.5 لیتری و گیربکس اتوماتیک است و قدرت موتور آن 114 اسببخار و مجهز به امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی استف این خودرو در رقابت با سایر برندهای چینی و ایرانی در بازار خودروی ایران عرضه میشود.
با توجه به بالا بودن نسبی قیمت خودرو در کشورمان، سدانهای ارزانقیمت شهری همواره موردتوجه خریداران ایرانی قرار داشتهاند. MVM 530 از نظر ظاهری خودرویی بسیارساده و مکعبی شکل است که طراحی آن اکنون دیگر قدیمی به نظر می رسد. بدنه این خودرو بدون هیچگونه خط و خطوط اضافه طراحی شده و از نظر کلاس نیز در دسته سدان های خانوادگی هم رده با خودروهای داخلی مانند سمند و پژو پارس قرار دارد. نمای جلوی خودرو ظاهری ناهماهنگ دارد و چراغ های اصلی طراحی بزرگ و پهنی دارند. جلوپنجره خودرو نیز با خطوط بزرگ و افقی کرومی به همراه لوگو MVM تزیین شده است. بدون تردید در زمان عرضه یکی از خودروهای با کیفیت خارجی اقتصادی در بازار ایران بود.
اگر بخواهیم با شما صادق باشیم معایب این خودرو از مزایای آن بیشتر است اما با توجه به قیمت مناسبی که دارد میتواند انتخاب مناسبی باشد. اگر قصد خرید این خودرو را دارید پیشنهاد میشود ابتدا با معایب و مزایای آن آشنا شوید. با این وجود هنوز هم برای یک خودروی 40 میلیونی قدرت و شتاب مناسبی است و احتیاجات راننده برای رانندگی عادی و روزمره را کاملاً برآورده مینماید. به عنوان مثال 530 در رقابت با برادر کوچکتر (اما هم قیمت با خودش) یعنی MVM315 موتوری بسیار قویتر دارد و 315 علیرغم ظاهر به روز و اسپرتش شانسی برای رقابت در برابر این سدان بیادعا نخواهد داشت.
یکی از معایب ام وی ام ۵۳۰، مشکل در پیدا کردن قطعات یدکی این خودرو است. شرکت سازنده بهمرور زمان از خدمات پس از فروش این محصول خود در بازار ایران کاسته است. این موضوع مهمی است که باید حتما قبل از خرید MVM 530 مد نظر قرار دهید. برای خرید لوازم یدکی ام وی ام از واردکننده مستقیم به قسمت فروش اینترنتی سایت مراجعه کنید. در هر صورت انتخابها در این رنج قیمتی محدود میباشد و باید گفت در یک جمعبندی کلی و در نظر گرفتن کلیه شرایط، MVM530 که در نمونههای دست دوم سالم از حدود 32 میلیون تومان تا صفر کیلومتر حدود 42 میلیون تومان قابل خریداریست، نسبت به قیمت خودرویی مناسب به نظر میآید. شاید امروز بسیاری از خودروهای میان رده موجود در بازار ایران از آپشنهایی مانند سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن عقب و جلو، آینه برقی و … برخوردار باشند؛ اما وجود این ویژگیها برای خودرویی که در سال ۱۳۹۰ در کشور عرضه شد، خیلی جذاب بود.
میتوانید با جستجو در بازار خودرو و سایتهای آگهی به دنبال آگهیهای فروش این دو خودرو بگردید، این گزینه ممکن است قیمتهای مناسبتری را ارائه دهد، اما ریسک بیشتری نیز وجود دارد. موتور دو لیتری قدرت و شتاب مناسبی فراهم می کند و احتیاجات راننده برای رانندگی عادی و روزمره را کاملاً برآورده مینماید. داخل کابین نیز به نسبت قیمت کیفیت مناسب است و ظاهر ساده ی آن رضایت بخش است. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. یکی از موضوعاتی مهمی که با بررسی تجربه رانندگی افراد مختلف درباره ام وی ام ۵۳۰ خیلی بهچشم میآید، عملکرد فوقالعاده نرم فرمان این خودرو است.
طراحی ظاهری
دلیل آن این است که خودروهای چینی سری اول معمولا در قسمت گیربکس و تنظیمات ECU مشکل دارند و به دلیل بهینه سازی هایی که روی ECU آن ها انجام شده است، شتاب اولیه خوبی ندارند. پس در حال حاضر این خودرو شتاب مناسبی در حد و اندازه قدرت خودش ندارد اما با تغییراتی در قسمت گیربکس و ECU می توان به شتاب خیلی خوبی دست پیدا کرد که شاید به زیر ۱۰ ثانیه نیز برسد. نکته بعدی در مورد MVM 530 فرمان نرم آن است که باعث می شود در دور زدن ها و رانندگی های شهری خیلی راحت باشید اما مشکل بسیار رایجی که در این خودرو وجود دارد، کوبش سیستم تعلیق آن است که هیچ راه حلی ندارد جز اینکه مانند بعضی از مالکین اقدام به نصب کمک فنرهای ماکسیمایی بکنید تا این مشکل حل شود. خودرو صندلی های نرمی دارد اما سیستم تعلیق آن اصلا نرم نیست و برای یک خودروی خانوادگی ضعف بزرگی محسوب می شود.
رنگ روشن داخل خودرو به دلباز شدن فضای داخلی کمک کرده اما تمییز نگه داشتنش مثل رنگهای تیره آسان نیست، طلق روی آمپرها دودی است و مثل بسیاری خودروها از جمله ماکسیما با استارت زدن چراغهای پشت آمپر روشن و امکان مشاهده عقربهها و اطلاعات مهیا میگردد. متاسفانه یک مشکل کوچک اما آزاردهنده در نشانگر اطلاعات تهویه مطبوع و آمپرهای 530 وجود دارد و آن اینکه نور محیط بیرون روی طلق منعکس شده و دید عقربهها را کمی مختل میسازد. یک اشکال کوچک دیگر مربوط به آفتابگیر سرنشینان جلو است که با ابعاد کوچکشان تنها نیمی از شیشههای جانبی جلو را در برابر تابش نور خورشید پوشش میدهند. تقریبا همه ایرانیان با برند MVM در مدل 110 یا به قول بعضیها دوو ماتیز چینی آشنا شدند. خودرویی نسبتاً موفق که هر چند کیفیت و امنیت برادر دوقلوی کرهایاش را نداشت ولی توانست با کمک اعتبار ماتیز و کیفیت قابل قبول خودش در کنار محدودیت خودروهای ارزان قیمت در ایران به فروش خوبی دست پیدا کند و با استقبال نسبتاً مناسبی بخصوص از طرف خانمها مواجه شد.
ابعاد خودرو بزرگ است اما میدان دید خوبی بر روی اطراف داریم و به طور کلی رانندگی با MVM 530 داخل شهر خوب است و اما مهم ترین مزیت این خودرو این است که با یک موتور ۲ لیتری، مصرف سوخت میانگین ۷ الی ۸ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که عدد فوق العاده خوبی برای این حجم موتور و این ابعاد خودرو است. مثلاً در این رده قیمتی کمتر خودرویی همچنین فضای جاداری در اختیارتان قرار خواهد کرد. در واقع ستونهای بلند و صندوق عقب جعبهای شکل ماشین، که باعث زشت شدن بدنه 530 شده بودند، باعث شدند تا به کابین و صندوق کارآمدتری دست یابیم.
این مجموعه یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است که با خیال آسوده می توانید به آن اعتماد کنید. جهت دریافت راهنمایی های بیشتر با تیم پشتیبانی این مجموعه در تماس باشید. ام وی ام 530 در بازار دست دوم ها آنچنان تنها نیست و با قیمت آن می توانید به راحتی یک خودروی سدان داخلی نیز تهیه کنید. اما این خودرو برای آن دسته ای خود است که لااقل می خواهند خودرویی سوار شوند که در هر کوچه ای چندین نمونه از آن دیده نشود و نسبت به خودروهای نرم بازار کمی متفاوت باشد.
لوازم یدکی جک
از یک خودرو با حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار، انتظار نمیرود که در سینه کش جاده و سربالاییها با مشکل روبهرو شود. این در حالی است که از معایب ام وی ام ۵۳۰، عملکرد نامناسب در مسیرهای سربالایی است. این موضوع بهخصوص در مواقعی که با MVM 530 بهصورت خانوادگی به مسافرت میروید و بار در صندوق ماشین زیاد است، خیلی بهچشم میآید. نمای عقب این خودروی سدان کاملا هماهنگ با دیگر بخش ها، کاملا ناموزون طراحی شده.
در بخش پایانی مقاله مقایسه ام وی ام 530 با 550 باید گفت که دو خودرو ام وی ام ۵۵۰ و ۵۳۰ اساساً دارای ذاتی مشابه هستند و تفاوتهای جدی میان قابلیتهای عملکردی این دو خودرو مشاهده نمیشود. کابین جادار، شتاب معقول، هماهنگی منطقی میان جعبهدنده و پیشرانه، کیفیت و دوام فنی بهتر از رقیبان داخلی و کیفیت ساخت مناسب، ازجمله مزایای مشترک میان این دو مدل بهحساب میآید. دراینبین ام وی ام ۵۵۰ در ازای قیمت بالاتر، ظاهری امروزی و خوشایندتر را برای مالک خود به ارمغان میآورد که رضایتمندی بیشتر ایشان را هم به دنبال خواهد داشت. همچنین وجود جعبهدنده اتوماتیک، طراحی برتر کابین و لطافت بیشتر سواری مدل ۵۵۰ سبب میشود تا برخی مشتریان تمایل بیشتری به سمت آن داشته باشند. یکی دیگر از معایب خودرو ام وی ام 530 شتاب ضعیف آن است که در اکثر خودروهای کمپانی چری وجود دارد.
خروجی موتور این خودرو دارای قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتون بر متر است. خودروی سدان ام وی ام 530 برای نخستین بار در سال ۱۳۸۹ وارد ایران شد اما پس از گذشت ۶ سال به دلیل نارضایتی مالکان ساخت آن متوقف شد و مدلهای جدیدتر آن با رفع مشکلات قبلی وارد بازار شد. با این وجود میتوان که تمام ایرادات این خودرو برطرف نشده است و هنوز هم دارای معایب بسیاری است که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. در مورد شتابگیری قبلاً صحبت شد و همانطورکه روی کاغذ هم میدانستیم شتاب و سرعت نسبت به حجم موتور و اسببخار تولیدی کمی پایینتراز حد انتظار، اما برای رانندگی عادی و سبقتگیریهای معمول کاملاً راضی کننده است و کمبودی از این حیث احساس نخواهید کرد. در مقایسه ام وی ام 530 با 550 باید گفت که ام وی ام ۵۵۰ علیرغم ظاهر زیباتر و بهروزتر، سواری نرم و کابین مدرنتر نتوانست موفقیت نسخه پیشین خود یعنی مدل mvm 530 را تکرار کند؛ از جمله دلایل این مسئله میتوان به تنوع بیشتر رقبای همرده ۵۵۰ و نیز قیمت نسبتا بالای این مدل در بازار ایران اشاره کرد. از سوی دیگر ام وی ام ۵۳۰ به دلیل قیمت پایینتر، گزینه مناسبتری برای بسیاری از مشتریانی است که از محصولات قدیمی تولید داخل نظیر انواع مشتقات سمند و پژو ۴۰۵ خسته شدهاند و به دنبال یک خودرو متفاوت با قیمتی مناسب میگردند.
به طور کلی باید گفت که خلاقیت چشمگیری در طراحی داخلی و خارجی امویام دیده نمیشود و محافظهکاری و سادگی در اکثر قسمتها به چشم میآید. ام وی ام 530 آنچنان خودروی پرآپشنی نیست و نباید از آن توقع بالایی داشته باشید. اما در جدول زیر می توانید لیست امکانات رفاهی این خودرو را مطالعه کنید. در بین خودروهای سواری، وقتی نام سدان به میان میآید، خیلی نباید انتظار ابعاد جمع و جور را داشت.
mvm 530 بخریم یا نه؟ مزایا و معایب ام وی ام ۵۳۰
با توجه به اینکه بحث زیبایی علیرغم در نظر گرفتن تمامی پارامترها، تا حدودی نسبی و سلیقهای است صرفاً به بیان نظر شخصی خود اکتفا میکنم، به نظر من طراحی داشبورد 530 کمی بالاتر از حد متوسط و در رنج خودش قابل قبول میباشد. چرم صندلیها کیفیت نسبتاً مناسبی دارند و با توجه به وجه پرداختی، شما را راضی نگاه خواهند داشت. در بین خودروهای موجود در بازار ایران، یکی از نرمترین سیستمهای تعلیق مربوط به MVM 530 است. سیستم تعلیق نرم تا زمانی که با سرعت بالا رانندگی نکنید یا پیچهای تند و تیز در پیش نداشته باشید، هیچ مشکلی برای شما بهوجود نمیآورد. ضمن اینکه احساس راحتی بیشتری نیز خواهید داشت.اما برای رانندگی در جادههایی مانند چالوس یا گردنه حیران و حتی اتوبانهای درون و بیرون شهری، نرم بودن بیش از حد سیستم تعلیق خطرناک است؛ چرا که ماشین جابهجایی عرضی بیشتری را با چرخش فرمان تجربه میکند و در نتیجه کنترل آن سختتر میشود. نوع سواری مدل mvm 550 به دلیل تغییرات سیستم تعلیق نرمتر و راحتتر از mvm 530 بهنظر میرسد و جذب ضربات جاده توسط ادوات تعلیق به طرز خوشایندتری صورت میپذیرد، اما این مورد اندکی بر میزان تکانهای عرضی بدنه افزوده و پایداری خودرو را حین عبور پرسرعت از مسیرهای منحنی شکل کاهش داده است.
همچون طراحی بیرونی، در داخل کابین هم نباید توقع یک داشبورد جذاب و پیشرفته را داشت، ولی به نسبت قیمت خودرو کیفیت مناسبی دارد و با ظاهر ساده آن هم می توان کنار آمد. طراحی ادوات داخلی بسیار ساده است و کیفیت داشبورد نیز در طول زمان افت کرده است. البته چری در این مورد در طول سالیان گذشته بسیار کار کرده و اکنون کیفیت متریال داخلی خودروهای چری بسیار پیشرفت کرده است.
همچنین علیرغم دید ضعیف قسمت عقبی از نظر دید به جلو و طرفین و میزان تسلط کلی شرایط ماشین قابل قبول ارزیابی میشود. شاید آپشنهای 530 برای این روزها دیگر جذابیت چندانی نداشته باشند اما در هر صورت وجود گزینههایی نظیر سانروف و تهویه مطبوع اتوماتیک برای این رده قیمتی واقعا عالی است. همچنین علیرغم برخی مشکلات شایع در کمکها، میتوان گفت که کیفیت فنی 530 حداقل به نسبت چینیهای هم دوره خودش قابل قبول بوده و مشکلات عجیبی (مثل سوختن صفحه کلاچ نسل اول ام وی ام 315) در این محصول گزارش نشده است. هرچقدر هم که از پرفورمنس پایین 530 ایراد بگیریم و بگوئیم در حد یک خودرو دو لیتری ظاهر نشده، باز هم باید اعتراف کنیم که قدرت و گشتاورش برای این رده قیمتی جز مزیتهای خودرو محسوب میشود؛ چراکه اکثر ماشینهای چینی این رنج از بازار از موتور ضعیفتر بهره میبرند. سبکی ضرائب گیربکس هم با اینکه تاثیر منفی بر شتاب و کشش ماشین داشته اما در برخی شرایط مثل رانندگی آرام در مسیرهای مسطح به کاهش مصرف سوخت منتهی شده است. ام وی ام ۵۳۰ یک خودروی سدان متوسط خانوادگی است که توسط مدیران خودرو شریک تجاری چری چین در ایران به بازار عرضه شد.
نقد و بررسی خودرو MVM مدل 530
Mvm 530 از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره میبرد که 139 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت این پیشرانه تنها از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 این خودروی چینی حدود 12 ثانیه بوده و مصرف ترکیبی آن هم حدود 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. طبیعی است که وقتی بیش از ۱۲ سال از عرضه یک خودرو در بازار ایران میگذرد، نمیتوان انتظار داشت بازار خرید و فروش دست دوم آن، رونق سالهای نخستین را داشته باشد.
{ایرادات و معایب خودروی ام وی ام 530
|}سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. ام وی ام 530 با استفاده از تکنولوژی و قطعات خودروی چینی Chery A3 ساخته شده است. این خودروی چینی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و ام وی ام نیز با حفظ این کیفیت، خودروی 530 را در ایران ساخته است. به علاوه، این شرکت در زمینه کنترل کیفیت و پشتیبانی پس از فروش نیز تلاشهای زیادی کرده است. به طور کلی، MVM 530 مجهزتر بوده و دارای موتور قدرتمندتر، گیربکس اتوماتیک و امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری نسبت به لیفان 620 است، اما لیفان 620 از قیمت پایینتری برخوردار است.
{قطعات یدکی کمیاب
|}البته کیفیت سواری کلی قابل قبول است و فرمان نرم ماشین هم در سرعتهایی پایین حس خوبی دارد اما با افزایش سرعت متوجه میشوید که ترکیب این تعلیق نرم با فرمان تند و تیز و سبک ماشین به پایداری نه چندان خوبی منتهی شده که گاه حس عدم کنترل را به راننده منتقل میکند. شتاب 530 هم با اینکه از اکثر رقبای 1.5 و 1.6 لیتری موجود در بازار بهتر است اما همچنان انتظاراتی که از یک موتور 2 لیتری 139 اسب بخاری میرود را برآورده نمیسازد. مثلاً قدرت و گشتاور 530 بسیار نزدیک به اوانته است اما ناهماهنگی میان موتور و گیربکس و ضرائب سبک جعبهدنده باعث شده شتاب ماشین در قیاس با نماینده هیوندای با اخلاف معناداری ضعیفتر باشد. در آخر بد نیست به مشکل خرابی کمکهای 530 هم اشاره کنیم که ایراد شایعی بخصوص در سریهای اول تولید بوده و با سر و صدای اضافه و کوبشهای نابهنگام بسیاری از 530 سواران را وادار به تعویض کمکها نموده است. اولین نکته ای که داخل MVM دیده می شود این است که جایگاه راننده خیلی خوب است، هم از لحاظ فضای زیادی که دارد و هم از لحاظ راحتی صندلی و جای گیری کلیدهایی که راننده به آن ها نیاز دارد.
اولین خودروهای چینی که وارد بازار ایران شدند، چندان موفق نبودند و دلایل مختلفی در این امر دخیل بود. یکی از خودروهایی که به همراه MVM X33 و MVM 315 می توان گفت سه تا از نمایندگان خودروسازان چینی در بازار ایران بودند که در هر سه کلاس محبوب خودروهای بازار ایران وجود داشتند. MVM 530 یک سدان با ویژگی های مثبت و منفی که به طور کامل قرار است آن را بررسی کنیم. دیجی کارشاپ فروشگاهی آنلاین جهت عرضه تمام قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی مانند خودرو ام وی ام مدل 530 است. بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید دیگر نیازی نیست که برای دستیابی به قطعات جانبی آن نگران باشید.
این خودرو دارای شتاب ۱۲.۵ ثانیه بوده که این شتاب برای خودرویی که دارای موتور ۲ لیتری با قدرت 140 اسب بخار است بسیار کم است. با وجود این که این اعداد برای قدرت موتور قابل قبول است اما این قدرت موتور برای ماشینی به این بزرگی بسیار کم است و این ماشین در سربالایی و پیچ و خم عملکرد مناسبی ندارد. سعی کردیم تصویر روشنی از مزایا و معایب ام وی ام ۵۳۰ پیش روی شما قرار دهیم تا تصمیمگیری برای خریدن یا نخریدن این خودرو برایتان آسانتر شود. رویهمرفته میتوان گفت که MVM 530 بهعنوان یک خودرو معمولی برای رانندگی در شهر مناسب است؛ اما برای رانندگی با سرعت زیاد در جادههای بین شهری، گزینههای جایگزین بهتری در مقایسه با آن وجود دارند.
طراحی چراغ های جلو خیلی شاداب است و چراغ های بزرگی برای آن در نظر گرفته شده است. طراحی این خودرو با معیارهای روز هیچ همخوانی ای ندارد اما از آنجایی که رقبای آن نیز مانند خودش هستند نمی توان از آن ایراد خاصی گرفت. با گذشت زمان و افزایش قیمت خودروهای لوکس خارجی افراد بیشتر به خرید خودروهای چینی روی آوردهاند. یکی از کمپانیهای مشهور چینی که تولید خودروهای زیبا با قیمت مناسب میکند کمپانی خودرو سازی چری است. یکی از معروفترین خودروهای تولیدی این مجموعه خودرو ام وی ام مدل 530 است. خودروهای ام وی ام مدل 530 در میان افراد دارای طرفداران بسیار زیادی هستند به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند بدانند که این خودروها دارای چه معایب و مزایایی هستند و میخواهند بدانند که آیا خرید این خودرو به صرفه است یا خیر؟ در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی خودرو ام وی ام مدل 530 است.
اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، احتمالا هیچگاه تصمیم به خرید ام وی ام ۵۳۰ نگیرید. بدون تردید بزرگترین ایراد در بین معایب MVM 530، ظاهر نه چندان جذاب آن است. حتی خیلی از اصول آیرودینامیک برای جلوگیری از کاهش شتاب خودرو در سرعتهای بالا نیز در این ماشین رعایت نشده است.
طراحی داشبورد و تودریها بسیار چشمنوازتر شده و وجود نمایشگر لمسی، محیطی تکنولوژیک را برای کابین ۵۵۰ پدید آورده است. با توجه به یکسان بودن پلتفرم هر دو خودرو و ابعاد اتاق و گنجایش کابین این دو مدل کاملا مشابه با یکدیگر برآورد شده و نسبتا کافی بهنظر میرسد. ام وی ام 530 دارای طراحی بسیار ساده ای است اما دارای آپشن هایی متناسب با قیمتش میباشد که یکی از مزایای این خودرو است. از مزایای دیگر ام وی ام 530 میتوان به مصرف سوخت مناسب آن و استاندارد آلایندگی یورو 5 آن اشاره کرد. خیلی اوقات افراد با دیدن یک ماشین تصمیم به خریدن یا نخریدن آن میگیرند.
ما با کادری مجرب و حرفهای و به صورت شبانهروزی و 24 ساعته آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی هستیم. یکی از مزایای خودرو ام وی ام مدل 530 ایمنی بالاتر به نسبت خودروهای ایرانی است. این خودرو با داشتن دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستم ترمز ABS و EBD دارای ایمنی قابل قبولی است. این خودرو دارای ظاهری بسیار به روز و زیبا بوده که موردپسند اغلب جوانان است.
پیشرانه نسبتا ملایم و کمصدا کار میکند و تعویض دستی دندهها با لطافت انجام میگیرد. بهطور کل ماهیت تجربه رانندگی با این دو خودرو تقریبا مشابه بوده و تفاوت چشمگیری میان آنها احساس نمیشود. ام وی ام ۵۳۰ به دلیل قیمت مناسب و امکانات خوب، انتخاب مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک خودروی اقتصادی با امکانات قابل قبول هستند، اما در مقابل، مصرف سوخت بالا و کیفیت مونتاژ ممکن است برخی خریداران را به فکر جایگزینهای دیگر بیندازد. خودروی ام وی ام مدل 530 نیز مانند دیگر خودروهای کمپانی چری دارای معایب و مزایای خاص خود است.
قیمت خودرو mvm x33 صفر