تبلیغات هدفمند راهی به سمت موفقیت تجاری2022-08-21
تبلیغات هدفمند کسب و کارها اهمیت تبلیغات هدفمند در کسب وکارها
اگر هنوز حساب کاربری ندارید، میتوانید بهراحتی برنامه را دانلود کرده و ثبتنام کنید. سپس شماره تلفن حساب را در صفحه ورود وارد کنید، پس از آن بلافاصله یک پیام در اکانت تلگرام برای تایید ورود خود به پلتفرم دریافت میکنید. در این راهنمای جامع، اصول تبلیغات در تلگرام، نحوه استفاده از تلگرام ادز و پرداخت هزینه تبلیغات و استراتژیهایی برای به حداکثر رساندن تعامل و آینده تبلیغات در این پلتفرم پویا را بررسی خواهیم کرد. همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضربالمثلها و بازی با کلمات بپردازید تا آنها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. اواخر دهه ۱۹۸۰، نایکی با چالشی بزرگ مواجه بود؛ Reebok فروش بیشتری داشت و نایکی باید سریع کاری میکرد تا از این رقابت عقب نماند. برای پیروز شدن در این رقابت چکار کرد؟ کمپین افسانهای “Just Do It” که تحولی در تبلیغات ورزشی است را راه انداخت.
شخصیسازی در کمپین تبلیغاتی
دانستیم که تبلیغات یک ابزار قدرتمند است که کالاها و خدمات را از یک «محصول معمولی» به یک تجربه خرید بهیادماندنی برای مشتری تبدیل میکند. تبلیغات به معنای ایجاد پیام و استفاده از تکنیکهای روانشناختی برای جلبتوجه و ترغیب افراد برای انجام یک اقدام خاص مانند خرید محصول یا خدمات است. در جدول زیر میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره تعداد کاربران ماهانه، بازه سنی و کاربرد هر شبکه اجتماعی پیدا کنید تا بهترین پلتفرم را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید. برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید. انواع مختلفی از تبلیغات در این پلتفرمها وجود دارد، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، استوریها و تبلیغات کروسل (Carousel Ads).
با استفاده از تبلیغات هدفمند می تونین به این هدف برسین و در نهایت به رشد کسب و کار خودتون کمک کنین. وقتی با افراد متناسب با پیام خودتون تماس برقرار کنین، می تونین مطمئن باشین که برند شما توسط افرادی دیده می شه که به احتمال زیاد به چیزی که ارائه میدین علاقه دارن. این افزایش دید می تونه به آشنایی بیشتر افراد با برند شما منجر بشه که در طول زمان به شناخت و اعتبار بیشتر کمک می کنه.
برگزاری رویدادهای تبلیغاتی، چه حضوری و چه آنلاین، فرصتی بینظیر برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و نمایش ویژگیهای برند هستند. این نوع تبلیغات شامل برگزاری غرفه در نمایشگاه، کنفرانس، وبینار، میزگرد یا حتی یک دورهمی کاری یا دوستانه میشود. یکی از نقاط ضعف این نوع تبلیغات، عدم امکان ردیابی و تحلیل دقیق نتایج است، اما برندهای خلاق این چالش را به فرصت تبدیل کردهاند. آنها با ادغام تبلیغات چاپی در کمپینهای دیجیتال، موفق شدهاند اثرگذاری این روش سنتی را در دنیای مدرن به سطحی جدید برسانند.
رسانههای اجتماعی به یک پلتفرم مهم برای تبلیغات و تجارت الکترونیک تبدیل شدهاند. بسیاری از خریداران ترجیح میدهند از طریق رسانههای اجتماعی چون تولید محتوا اینستاگرام و سایت خرید کنند. هدفگذاری رسانههای اجتماعی به برندها کمک میکند تا از رفتار مصرفکنندگان در وب، موتورهای جستجو و رسانههای اجتماعی برای ارائه تبلیغاتی که منعکس کننده علایق آنها هستند، استفاده کنند. هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ، ابزاری موثر برای بازاریابان دیجیتال است که برای مشتریانی که قبلاً به برند علاقه نشان دادهاند، تمرکز میکند.
ببینید کدام کانالها و روشها مؤثرتر بودند تا در ادامه به سراغ آنها بروید و نقاط ضعف کارتان چه بود تا در ادامه از آن دوری کنید. زمانی که تبلیغ موثر کسب و کار انجام می گیرد، در حقیقت مصرف کنندگان و سایر رقبا در می یابند که شما آماده رقابت هستید. در این مقاله ابتدا میخواهیم بدانیم تبلیغات هدفمند چیست و سپس به انواع آن و مزایایی که دارد به طور مفصل بپردازیم. بیایید با هم سفری به دنیای تبلیغات هدفمند داشته باشیم و رازهای موفقیت در این زمینه را کشف کنیم. ممکن است این اتفاق به دلیل این باشد که تبلیغات معمولاً به ما یک تصور غیر واقعی از یک محصول یا خدمات میدهند.
ارسال پیام صوتی انبوه
اگر در این زمینه تخصص و دانش لازم را ندارید پیشنهاد میشود از افراد خبره کمک بگیرید. کوکیها در واقع فایلهایی هستند که دادههایی از جمله نحوه فعالیت و عملکرد کاربران در سایتها را ضبط و به پلتفرمهای تبلیغاتی ارسال میکنند. حتی میتوان دادههای لازم را از موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی جمع آوری کرد. وقتی مخاطب درست را بشناسی، هم هزینهها کمتر میشود، هم فروش بالاتر میرود! تبلیغات هدفمند هم درست مثل هر استراتژی بازاریابی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.
{پلتفرمهایی که میتوانید در آنها فعالیت کنید، متنوع هستند
|}۷- در مورد پربازدید ترین رسانه هایی که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند تحقیق کنید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. راهاندازی کمپینهای Targeted Marketing، بهتنهایی امکانپذیر نیست؛ چرا که این مدل بازاریابی، بر اساس کردآوری و تحلیل دادهها، پیش میرود. به همین خاطر، در ادامه، برخی از ابزارهای تأثیرگذار بر Targeted Marketing که شما را در بهرهگیری از این متد، یاری میکنند را برایتان شرح خواهیم داد. اطلاعاتی همچون سن، جنسیت، میزان تحصیلات، شغل، درآمد، سبک زندگی و علایق افراد را بررسی و دستهبندی کنید. تنها کانالهایی که دارای لول ۵۰ هستند میتوانند نمایش تبلیغات تلگرام در کانال خود را متوقف کنند.
کسب و کارهایی که میخواهند تبلیغات B2B داشته باشند و جامعه هدف آنها مشاغل و کسب و کارهای دیگر است می توانند با پنل پیامکی پیام رسان، ارسال به مشاغل داشته باشند. همانطور که می دانید روزانه تعداد کسب و کارهایی که در ایران از روش ارسال پیامک تبلیغاتی بهره می برند در حال افزایش است. ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های دیگر دارد . برای اینکه مسیر تبلیغات هدفمند را بهتر طی کنید، دربارۀ آن بیشتر بخوانید. همچنین، کار خود را به دست کارشناسانی بسپارید که تخصص زیادی در این زمینه دارند و کسبوکارتان را در کانالهایی تبلیغ میکنند که احتمال حضور مخاطبان هدفتان در آنها بیشتر است. صباویژن یکی از همراهانی است که میتوانید در این زمینه به آن اعتماد کنید.
کسبوکارها باید بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنند و سپس کانالهای تبلیغاتی را انتخاب کنند که با بودجه آنها سازگار باشند. پس از جمعآوری دادههای مخاطبان، کسبوکارها میتوانند از این دادهها برای هدفگذاری تبلیغات خود استفاده کنند. هدفگذاری تبلیغات، فرآیندی است که در آن کسبوکارها تبلیغات خود را به مخاطبانی که احتمال بیشتری دارد از آنها تأثیر بپذیرند، نمایش میدهند.
با این اوصاف اگر میخواهید از قافله عقب نمانید و در سال 2025 از رقبایتان پیشی بگیرید، توصیه میکنیم از ترفندهای زیر برای داشتن تبلیغات موثر در سال جاری استفاده کنید. تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند. بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند.
- {
- روشهای بسیاری برای تبلیغات وجود دارد که از آن میان میتوان به تبلیغات فضای مجازی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات آفلاین و… اشاره کرد. |}{
- شیوههای استراتژیهای تبلیغاتی، مانند نقشهای هستند که مسیر رسیدن به اهداف تبلیغاتی شما را مشخص میکنند. |}
- تبلیغات هدفمند هم درست مثل هر استراتژی بازاریابی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.
- تبلیغات میتواند رفتار و نگرش مشتریان را تغییر دهد و آنها را به سمت برند جذب کند.
- این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. {
- مثلا میتوان کاربرانی که سبد خرید خود را نیمه کاره رها کردهاند را نسبت به افرادی که فقط از محصولات یا خدمات دیدن کردهاند در سطوح پایینی قیف فروش قرار داد و به آنها توجه بیشتری کرد. |}
سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. مثلاً این همه کسبوکاری که وبلاگ دارند و در حال خلق محتواهای مفید برای جامعۀ هدف هستند، رویکرد غیرمستقیم را پیش گرفتهاند. اگر ایمیلها را به شکلی هدفمند و شخصیسازیشده برای هر گیرنده بفرستید، شانس تبدیل آنها بالاتر خواهد رفت. مثلاً فرمهایی که در وبسایت دارید یا نظرسنجیهایی که ارسال کردهاید، گزینهٔ خوبی برای جمعآوری داده است. در این روش، بهجای کل بازار، روی چند بخش آن دست میگذارید؛ همان بخشهایی که شما برای آن ساخته شدهاید و آنها بیشترین سود را برای شما رقم میزنند. برای اینکه کار با موفقیت انجام شود، لازم است که دقیق به جزئیات بپردازیم؛ به همین خاطر، این بخش را به ۶ قسمت تقسیم میکنیم تا هر مورد را جداگانه بررسی کنیم.
خرید بوست تلگرام علاوهبر افزاایش لول کانال، به شما امکان قرار دادن استوری در تلگرام را میدهد. میتوانید این سرویس را از سایت معتبر فالووران تهیه کنید تا در کنار قیمت مقرونبهصرفه، از خدمات پشتیبانی آن بهرهمند شوید. اگر بودجه کافی برای تبلیغات در حساب شما وجود نداشته باشد، آگهی بهعنوان پیشنویس ذخیره میشود تا بتوانید بعدا بهراحتی آن را منتشر کنید. همچنین میتوانید با باز کردن صفحه مدیریت بودجه و کلیک کردن روی افزودن وجوه، به صفحه پرداخت دسترسی پیدا کنید. اگر برای اولین بار است که در تلگرام ادز، تبلیغ ایجاد میکنید، ممکن است هنوز پولی در حساب خود نداشته باشید. وقتی میخواهید تبلیغ خود را ایجاد کنید، ممکن است پیام «Your balance is too low» یا همان موجودی شما خیلی کم است را در قسمت بودجه ببینید.
در گام اول پس از بخشبندی بازار، شما باید پرسونای مشتری بالقوه که نمایندهٔ آن بخش است، تعریف کنید. با این کار، تشخیص این مسئله که در کجا و با چه پیامی به سراغ این بخش بروید، راحتتر میشود. این نوع تبلیغات به خصوص در پیادهرویهای محلی و جامعههای کوچک میتوانند اثرگذار باشند. این روشها بهدلیل پوشش گسترده جمعیتی، میتوانند بهطور چشمگیری آگاهی از برند را افزایش دهند. پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و لینکدین به شرکتها این امکان را میدهند که بهطور مستقیم با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنند. در این بخش معیار دسته بندی مخاطبان مواردی همانند سن، وضعیت تاهل، جنسیت، مذهب و … است.
هدف از تبلیغاتاین که تبلیغات شما چه هدفی را دنبال میکند نیز نقش مهمی در میزان بودجهای که برای این کار در نظر دارید خواهد داشت. مثلاً تبلیغاتی که برای برندینگ انجام میگیرند باید طولانی مدت و همه جانبه باشند، بنابراین معمولاً هزینه بالایی نیاز دارند. اما تبلیغاتی که برای معرفی محصول انجام میگیرد ممکن است در مقایسه با برندینگ از جنبههای مختلف هزینههای کمتری را شامل شود.
با این اوصاف بدیهی است که ترکیب خلاقیت با فناوری، تبلیغات چاپی را به ابزاری فراتر از گذشته تبدیل کرده است. با توجه به اینکه ۸۸.۰۲ درصد از جستجوهای کاربران در آسیا در گوگل انجام میشود ( Statcounter)، تبلیغات در این پلتفرم میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند. مثلاً وقتی کاربری مشغول خواندن یک مقاله درباره طرز تهیه غذای موردعلاقهاش است، تبلیغهایی درباره ظروف آشپزخانه، قابلمههای باکیفیت و سوپرمارکتهای آنلاین برای خرید مواد غذایی مشاهده خواهد کرد. از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است.
هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ یک ابزار ضروری برای بازاریابان دیجیتال به حساب میاد. در این روش روی مشتریانی که قبلا به یک برند علاقه نشون دادن یا با اون درگیر شدن، سرمایه گذاری می کنه. این کار با مجموعه ای مرتبط از پیام های تبلیغاتی (تبلیغات گرافیکی، ایمیل ها، تبلیغات رسانه های اجتماعی و غیره) انجام می شه که با رفتارهای قبلی مشتری همسو هستن، انجام می شه.
اگر فقط تبلیغاتی عمومی منتشر کند، مثل “غذاهای خوشمزه داریم”، ممکن است چندان نتیجه نگیرد. اما اگر استراتژی آن بر اساس شناخت مشتریان محلی باشد و با پیامی مثل “ناهار سریع برای روزهای شلوغ کاری” تبلیغ کند، احتمال موفقیتش بسیار بیشتر خواهد بود. به جای استفاده از روشهای مرسوم، برای تبلیغات آفلاین، عطرتان را روی کارتهای ورودی یک رویداد بزرگ اسپری میکنید؛ مهمانها با هر بار لمس کارت، رایحه را حس میکنند.
برای مشاهده پیشنمایش متن آگهی خود در کانال، روی «Preview Ad» کلیک کنید. هنگامیکه متن پیام تبلیغات خود را تکمیل کردید، میتوانید یک CPM برای تبلیغ تعیین کنید که قیمت هزار بازدید از تبلیغ شماست. بودجه تبلیغاتی شما مقدار سرمایهای است که میخواهید برای آگهی خاص خرج کنید. پلتفرم Telegram Ads ابزاری برای ایجاد آگهیهای تبلیغاتی در کانالهای عمومی با بیش از ۱۰۰۰ مشترک است. با استفاده از این ابزار میتوانید بهراحتی تبلیغات و بودجه خود را مدیریت کنید، مکان نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید و بر عملکرد آنها نظارت داشته باشید.
در تبلیغ هدفمند، محتوای تبلیغ کسبوکار به کاربرانی نمایش داده میشود که دقیقاً مخاطب آن هستند. از طرفی گستردهشدن فضای وب و شبکههای اجتماعی به این نگرانی دامن میزند؛ چون به پراکندگی حضور و حواسپرتی کاربران منجر شدهاند. شاید در نگاه اول، نشر تبلیغ در حجم وسیع برای دسترسی به مخاطب کارساز به نظر برسد، اما ممکن است منابع و سرمایۀ زیادی از شما بگیرد، بدون آنکه حتی به نتیجۀ مطلوبی رسیده باشید. تعداد کلیکها، تعداد دفعاتی است که مخاطبان بر روی تبلیغات یک کسبوکار کلیک میکنند. تصویر یا ویدئو باید توجه مخاطبان را جلب کند و پیام تبلیغات را به طور موثری منتقل کند.
شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را برای اندازهگیری موفقیت تبلیغات دیجیتال هدفمند خود دنبال کنید. اگر از تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده میکنید، بسیاری از سایت ها اطلاعات مختصری در مورد فعالیت و رفتار خریداران ارائه میدهند. نظرسنجی های مشتریان نیز داده های ارزشمندی در مورد اثربخشی تلاش های بازاریابی شما فراهم میکنند. از نتایج گزارشگیری و پیگیری برای بهبود مستمر کمپین های تبلیغاتی و استراتژی های خود استفاده کنید.
آقای حسن رفیعی ، به مناسبت روز کارگر تا اسفندماه فرصت دارین از تخفیف ویژه استفاده کنین. معمولاً بعد از انتخاب کانال باید به سراغ شاخصها بروید تا با آن همخوانی داشته باشند. بهعنوان مثال با داشتن اطلاعاتی نظیر جنسیت و رنج سنی میتوان تبلیغات لوازم آرایشی و بهداشتی را به خانمهای بازه سنی ۲۰ الی ۴۰ سال نمایش داد. ۳- تبلیغات خود را در قالب یک کمپین با زمانبندی و برنامه ریزی مشخص پیاده سازی کنید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،...
ترکیب این دو روش، قدرتی دوچندان ایجاد میکند؛ جایی که سرعت و دقت تبلیغات آنلاین با ماندگاری و تأثیر عاطفی تبلیغات آفلاین در هم آمیخته میشوند و مسیری هموار برای جذب حداکثری مخاطبان فراهم میآورند. تبلیغات میتواند حس نیاز را در مشتری ایجاد کند و او را متقاعد سازد که محصول یا خدمات شما، همان چیزی است که زندگی او را بهتر میکند. این قدرت تأثیرگذاری، چیزی است که تبلیغات را به یک عنصر تعیینکننده در فرآیند خرید تبدیل میکند. در ارائه تبلیغات باید هوشمندانه عمل کنید و به سراغ تبلیغات هدفمند بروید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشید. در این مسیر لازم است که برخی از اقدامات را انجام داده و برخی نکات را رعایت کنید که مهم ترین آن ها دسته بندی دقیق مخاطبان و شناخت آن هاست. اطلاعاتی که شما از رفتار کاربران دریافت می کنید می تواند به شما سرنخ هایی پیرامون محتوای ارائه شده، زمان ارائه تبلیغات اینترنتی و … بدهد.
این نه تنها باعث میشود که تبلیغات موثرتر باشند، بلکه هزینههای تبلیغاتی را نیز کاهش میدهد و بازدهی سرمایهگذاری را افزایش میدهد. در حالت کلی، فرمت تبلیغات هدفمند به صورت یک عکس، یک عنوان و توضیحات مربوطه است. یعنی باید یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید، مزایای اصلی محصول یا خدماتتان را خلاصه وار بنویسید و یک عکس خلاقانه را هم برای تبلیغتان انتخاب کنید. مزیت این نوع تبلیغات این است که به راحتی میتوان با کمی خلاقیت توجه کاربران را جلب کرد و احتمال کلیک روی بنر را افزایش داد.
این روش شما را به کانالهایی که مخاطبان هدفتان حضور دارند میرساند و موجب میشود کسانی که شما را نمیشناسند اما به دنبال محصول یا سرویستان میگردند، شما را پیدا کنند و مشتریتان شوند. این نوع از تبلیغات ابزار موثری برای دستیابی به مخاطبان هدف و اهداف بازاریابی مشاغل محسوب میشود. بنابراین، چه به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک و چه به عنوان یک مارکتر باید درک درستی از نحوه طراحی یک استراتژی تاثیرگذار برای این نوع تبلیغات داشته باشید.
این لینک