نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟
فضای کنترلی که فاصله نزدیک تری دارد بین زمان های مختلف در ماشین های ماشین های مختلف و ماشین های شرکت های دیگر که در زمان های مشابه در مکان هایی متمرکز شده اند تمایز قائل می شود و توانایی بالایی در یافتن حشیش دارد. درک و مدیریت اهمیت نحوه مدیریت ارتباط با مشتری CRM از اهمیت بیشتری برخوردار است. برنامه آنلاین شرکت باهترین ناویسی فروشگاه در ترکیه
می توان گفت که نتایج مثبت این تلاش تا حد زیادی به اجرای فرآیندهای مربوطه در یک برنامه و سازمان خاص بستگی دارد و در این مرحله مفهوم CRM وارد عمل می شود.
نگاهی به پاسخ سوال “نرم افزار CRM چیست” و درک محدوده و محتوای مطالعات در این راستا بسیار مفید خواهد بود.
CRM مخفف چیست؟
CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM چیست ؟ چرا باید استفاده شود؟
با توجه به اینکه نام آن از کجا آمده است، می توان پاسخ زیر را به این سوال که "CRM چیست" داد:
"مجموعه ای از برنامه های کاربردی با هدف افزایش درآمد از طریق افزایش فرآیندهای کسب و کار اطلاعات به دست آمده از ثبت و تجزیه و تحلیل بعدی تمام تعاملات مشتری"
هدف اصلی CRM جلب مشتریان بیشتر و حفظ مشتریان فعلی است.
همانطور که از اینجا می توان استنباط کرد، CRM مشتری مدار است و به راحتی می توان درک کرد که افرادی که محصولات این شرکت را خریداری می کنند چگونه به آن نگاه می کنند.
بنابراین، عملیاتی مانند بازاریابی و خدمات مشتری را می توان به لطف داده های به دست آمده با این درک مؤثرتر و کارآمدتر کرد.
کار در این زمینه ها بر اساس نیازها و انتظارات مشتریان شکل می گیرد و به مرور زمان به یکی از مهم ترین عوامل دستیابی به اهداف شرکت تبدیل می شود.
برنامه نویسی یک فروشگاه آنلاین یکپارچه
چگونه از نرم افزار CRM استفاده کنیم ؟
برنامه های کاربردی CRM دستیابی به اهداف تجاری را تا حد زیادی تسهیل می کند و تجربه بهتری را برای مصرف کننده کسب و کار فراهم می کند
برای شرکت هایی که از حجم تراکنش های معینی فراتر می روند، ثبت اطلاعات مشتری با یادداشت برداری در نوت بوک یا استفاده از صفحات گسترده اکسل دشوار می شود.
اینجاست که نرم افزار CRM به شما کمک می کند.
در این برنامه ها اطلاعات تماس مشتریان مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن یا حساب های شبکه های اجتماعی ثبت می شود.
علاوه بر این، فعالیت ها یا ترجیحات اخیر برای آن مشتری ممکن است در این سوابق گنجانده شود.
نگهداری سوابق مربوطه در نرم افزار CRM به تمامی کارکنان شرکت کمک می کند تا به راحتی به این داده ها دسترسی داشته باشند.
کارکنانی که در محل کار و در دفتر کار می کنند می توانند به راحتی به این برنامه ها و داده های ضبط شده از دستگاهی که استفاده می کنند، در هر زمان و هر کجا که بخواهند دسترسی داشته باشند.
به این ترتیب می توان ارتباط بسیار قوی تری بین مشتری و شرکت برقرار کرد.
چه کسانی باید از نرم افزار CRM استفاده کنند ؟
نرم افزار CRM می تواند توسط شرکت ها در تمام سطوح استفاده شود.
کارکردها و مزایای این برنامه ها با توجه به حجم معاملات تجاری متفاوت است.
-
شرکت هایی که خدمات شرکتی ارائه می دهند
تقریباً همه این شرکت ها پایگاه مشتریان بسیار زیادی دارند. بنابراین باید از نرم افزار CRM برای مدیریت و کنترل فرآیندهای ارتباط با مشتری به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
داده هایی که از این طریق به دست می آورند از نظر هدایت فروش و تلاش های بازاریابی بسیار کاربردی است.
هماهنگی بین بخشهای مختلف شرکتهایی با حجم فروش بالا با مطالعات مدیریت ارتباط با مشتری موفق همراه است.
-
شرکت های کوچک و متوسط
نرم افزار CRM به کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک می کند تا پتانسیل های خود را بشناسند و بر این اساس رشد کنند.
کسبوکارهای کوچک و متوسط با تکیه بر این سطح میتوانند با ارائه تجربه بهتر برای مشتری، به فروش خالص بالاتری دست یابند.
برای کسب و کارهای کوچک و متوسطی که از نرم افزار CRM استفاده نمی کنند کار برای آینده و تصمیم گیری درست بسیار سخت است.
-
مردان تاجر:
CRM همچنین از نظر تعیین نقشه راه برای شرکت ها در سطح کارآفرینی از اهمیت بالایی برخوردار است.
کارآفرینی می تواند با تحلیل های درست و تصمیم گیری های درست بر اساس نتایج تحلیل ها به سریع ترین شکل ممکن رشد کند.
با توجه به سختی اتخاذ چنین تصمیماتی بدون داده های CRM، می توان گفت که شرکت های جدیدی که به تازگی وارد حیات تجاری شده اند نیز باید از چنین اپلیکیشن هایی استفاده کنند.
با نرم افزار CRM چه کاری می توان انجام داد ؟
نرم افزار CRM شما را قادر می سازد تا روابط با مشتری و بسیاری از فرآیندهای مرتبط را به صورت عملی مدیریت کنید.
ما میتوانیم کارهایی را که میتوانید با چنین نرمافزاری انجام دهید به شرح زیر فهرست کنیم:
- تمام اطلاعات مشتری در یک منبع آپلود می شود
- پیگیری فروش آسان تر
- انواع اطلاعات در مورد مشتریان را می توان به راحتی با تیم های فروش به اشتراک گذاشت
- اشتراک گذاری و دسترسی به اسناد فروش مهم مانند قراردادها، کاتالوگ ها و اسکریپت های پیشنهادی بسیار آسان تر می شود.
- اطمینان حاصل می شود که سوابق مشتری و داده های به دست آمده در سیستم شرکت دائمی است نه در افراد.
- به لطف اپلیکیشن موبایل، کارمندان می توانند از هر محیطی که در آن هستند به سیستم دسترسی داشته باشند.
- با کمک اعلان ها می توان فرآیندها را به صورت عملی تسریع و کنترل کرد.
مزایای CRM چیست ؟
از نظر ویژگی های CRM و افزایش کارایی شرکت هایی که از آن در موضوعات مختلف استفاده می کنند، مزایای زیادی به همراه دارد.
علاوه بر این، این مزایا با لمس نقاط مختلف کار شرکت به افزایش سطح کلی موفقیت کمک می کند.
مزایایی که می توان با CRM به دست آورد را می توان در چهار عنوان بررسی کرد.
-
افزایش رضایت مشتری:
امروزه رضایت مشتری به عنوان یکی از مهمترین مسائل برای کسب و کارها مطرح شده است.
هدف اصلی CRM ایجاد سطح بالاتری از رضایت مشتری است.
با فرآیندهایی که تعامل مشتری را از اولین تماس تا پشتیبانی پس از فروش ردیابی می کند، انتظارات و خواسته های مصرف کنندگان را می توان با وضوح بیشتری بررسی کرد.
تصمیمات و گام های برداشته شده در این راستا موجب افزایش رضایت مشتریان از محصولات، خدمات و پشتیبانی پس از فروش ارائه شده توسط شرکت می شود.
-
اطلاعات بیشتری در مورد مشتری ارائه می دهد:
تمام اطلاعات به دست آمده و ثبت شده با CRM اجازه می دهد تا پایگاه مشتری را از نزدیک بشناسید.
شرکت هایی که مشتریان خود را بهتر می شناسند، می توانند محصولات یا خدمات را مطابق انتظارات خود ارائه دهند.
موفقیت امروز تنها با اعداد فروش سنجیده نمی شود، بلکه با حفظ و توسعه این فروش ها سنجیده می شود.
تصویر برند و هویت سازمانی نیز بخش بسیار مهمی از تجسم موفقیت هستند.
بنابراین، شرکت هایی که به بهترین شکل به انتظارات مشتری پاسخ می دهند، شانس بیشتری برای موفقیت دارند.
-
افزایش فروش:
داده های مشتری به دست آمده با CRM برای بخش های فروش و بازاریابی بسیار مفید است.
دادههای CRM شامل تمام دادههای بهدستآمده از مطالعات در این راستا است، مانند نرخ فروش و تقسیمبندی مشتری.
این داده ها تصویر واضحی را هم برای مشتریان و هم برای عموم مردم فراهم می کند، بنابراین می توان کمپین های فروش را که مشتریان را جذب می کند سازماندهی کرد و تخفیف ها و پیشنهاداتی را ارائه داد.
این مطالعات همچنین بر ارقام فروش منعکس می شود.
-
گزارش های ایمن ارائه می دهد:
اطلاعات ارائه شده توسط نرم افزار CRM توسط کارکنان و واحدهای مربوطه در شرکت قابل تجزیه و تحلیل است.
نتایج این تحلیل ها توسط آمارهای مختلف پشتیبانی می شود که به ایجاد یک فرآیند گزارش دهی ایمن کمک می کند.
گزارشهای تهیهشده نه تنها ایدهای درباره اینکه آیا شرکت به اهداف خود دست یافته است یا خیر، بلکه مبنای محکمی برای گامهای آینده تشکیل میدهد.
علاوه بر این، برای امنیت مهم است که این داده ها در شرکت یا در یک رسانه دیجیتال معروف به ابر ذخیره شوند، بنابراین افرادی که شغل خود را ترک کرده اند می توان از دسترسی به داده ها جلوگیری کرد.
داده های ذخیره و محافظت شده به این روش وابستگی فرآیند به افراد را از بین می برد و راه را برای تداوم شرکت هموار می کند.
چگونه یک فروشگاه آنلاین در ترکیه برنامه ریزی کنیم
چگونه متوجه می شوید که به نرم افزار CRM نیاز دارید ؟
پس از پاسخ به این سوال که نرم افزار CRM چیست، وقت آن است که تصمیم بگیرید آیا شرکت به چنین برنامه ای نیاز دارد یا خیر.
اگر در تصمیم گیری در مورد این موضوع مشکل دارید، می توانید به جزئیات بیشتری در مورد این روند نگاه کنید.
سوابق مشتریان، یادداشتهای دستنویس، ایمیلها و آن صفحات گسترده اکسل هنوز برای کسبوکارهای کوچک مشکلی ایجاد نمیکنند، اما پس از مدتی این سوابق میتوانند بسیار کثیف شوند.
در این مرحله می توانید نتیجه بگیرید که به نرم افزار CRM نیاز دارید.
هنگامی که می خواهید اطلاعاتی در مورد فروش خود به دست آورید، زمان آن رسیده است که استفاده از CRM را شروع کنید.
ممکن است به گزارشهایی نیاز داشته باشید که دادههای واضحی در مورد تبدیل هزینههای بازاریابی به مشتریان و در نتیجه فروش ارائه میدهند.
ممکن است درک این موضوع برای شما دشوار باشد که مشتریان شما به کدام بخش تعلق دارند و وقوع چنین شرایطی همچنین به این معنی است که شما اکنون به یک CRM نیاز دارید.
هنگام انتخاب CRM چه نکاتی را باید در نظر بگیرم ؟
مطالعات موفقیت آمیز CRM با استفاده از نرم افزار انتخاب شده مطابق با نیازها امکان پذیر می شود.
هنگام انتخاب نرم افزار مورد استفاده برای این عملکرد، عوامل زیر باید در نظر گرفته شوند:
- رابط کاربر پسند
- پشتیبانی قوی از چند رسانه ای
- ویژگی های گزارش دهی و تحلیل قدرتمند
- پشتیبانی از CRM موبایل
در این مرحله، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به طور جداگانه بر روی یکپارچه سازی CRM تمرکز کنید.
با پلتفرم Tijara می توانید یک فروشگاه آنلاین را به صورت رایگان برنامه ریزی کنید.
چه فرآیندهایی باعث بهبود مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت ها می شود؟
اگرچه پاسخ به این سؤال اساساً بر اساس افزایش رضایت مشتری است، اما این مطالعات به بهبود بسیاری از فرآیندهای دیگر نیز کمک می کند.
- با استفاده از این برنامه ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که عملیات زیر کارآمدتر هستند:
- مدیریت زمان داخلی، کارایی و سازماندهی
- فروش و بازاریابی
- سهام و مدیریت مالی
- خدمات پشتیبانی پیش از فروش و پس از فروش
چگونه می دانید که سیستم CRM شما کار می کند؟
برای مشاهده موفقیت آمیز و موثر بودن برنامه CRM، انتظار می رود حجم فروش به مشتریان فعلی و جدید افزایش قابل توجهی داشته باشد.
ردیابی این افزایش ایده ای از اثربخشی سیستم CRM ایجاد می کند. با این حال، این اولین و ساده ترین روشی است که می توان از آن استفاده کرد.
سیستم CRM مورد استفاده شما دارای ماژول های فرعی زیادی است که به هر یک از ویژگی های نرم افزار CRM اشاره دارد.
واحد آنالیز در سیستم یکی از بزرگترین کمک کنندگان در اندازه گیری کارایی است، زیرا این واحد اطلاعات دقیق و واضح تری را ارائه می دهد.
با بررسی آنها می توانید کارایی کسب و کار CRM خود را بدون گذاشتن علامت سوال بسنجید.
در پایان:
CRM با شش عامل خودکار، با یک تحول دیجیتال، با هدف تغییر و گسترش تجربه مشتری در فرآیند تحول مشخص می شود.
از منظر جهانی، با تغییر انتظارات مشتریان، میزهای CRM جدید و سایرین در تلاش هستند تا دقیقاً مواردی را که میخواهید از آنها استخراج کنید، بیابند.
بررسیهای CRM، تعداد تولیدکنندگانی که شروع به استفاده از آن کردهاند، نتایج خودرویی که در چین به اثبات رسیده است، تجربیات خریداران را در مدت زمان طولانی گردآوری میکند.
با پردازش تراکنشهای من، میتوانید یک برنامه فروشگاه آنلاین با تنظیم مجدد و لینکهایی به خریدار از داخل کنترل پنل مدیر فروشگاه ایجاد کنید.
معنی crm
crm چیست
منبع
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی